• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trosa hamn ställplatser !

evaher

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Haninge
HBK-Nr
12439
Medlemskap
2021
Vill informera att det har det blivit en regäl prishöjning vid hamnen 340 kr / dygn med el vid bryggan .280kr/dygn utan el vid brofästet (
 

Harehn

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1743
Medlemskap
2024
Det är mer än campingpriser. Se nedan om man är medlem i Caravan Club. Alla har rätt att lägga vilka priser som helst och vi har rätt att välja bort om man tycker att det blir för dyrt.
Sååå fantastiskt är ju inte Trosa.

ÖRSTIG

Klubbcamping - Året runt - Stockholm
Vid havet utanför den historiska staden Nyköping ligger Örstigs camping.

Brukar du leta efter ”lagom stora” campingplatser när du planerar dina resor? Trivs du på naturcampingar, där träd, buskar och vägar får bestämma var vagnarna kan stå? Och vill du ha närhet till barnvänlig strand? Då är vår camping rätt för dig och din familj! Kom till fina Örstig, pärlan vid Östersjöviken!

Med långgrund sandstrand, nya och fräscha servicebyggnader och bra tillgänglighet så är Örstig en favorit bland våra gäster.
Campingen är öppet året runt!

Bekvämligheter och aktiviteter
Campingsäsong
Boende
Prislista
Dygn
Sommar, inkl el 250 kr
Vinter, inkl el 250 kr
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Efterfrågan har väl varit för stor och tillgången för liten. Då är det bara att höja tills kön försvinner. Vanlig marknadsekonomi. Dom får nog bilar ändå oavsett pris. Tyvärr.

Kollade i juli på hotell där. Stadshotellet ligger på ca: 2000 kr och är nästan fullbokat på helgerna redan.
 
S

Sören-6830

Guest
Underligt, på deras hemsida, https://www.trosanyagasthamn.se/, står det att priset är 220:- + el 60:- för platserna vid Edanöbron. Platserna vid cafeét 280:-inkl obligatorisk el.
Lite förvirrande med de olika uppgifterna, speciellt när jag nämnt de tidigare prisuppgifterna vid kontakter med Trosa kommun och Södermanlands Nyheter.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Har aldrig lyckats få plats vid bryggan, så det helt riktig en marknadsanpassning man kommer att få full beläggning ändå, vad tar dom för båt i gästhamnen?
Det finns även platser vid idrottsplatsen men då är det 5 minuter promenad.
 
S

Sören-6830

Guest
Alla priser finns om du använder länken i mitt förra inlägg.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Tror knappast det har med kronan att göra, Sverige är dyrt generellt om man jämför med andra länders ställplatser, så länge vi betalar utan att protestera händer inget.
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Det är en ny entreprenör (Apelago Group) som driver gästhamnen från och med 1 maj 2019. Gästplatserna för båtar kostar 280 kr + 60 kr för el. så det är samma pris som vi med bil kommer att betala (om vi väljer Trosa :)).

MVH
Hans
 
F

F.d. 14324

Guest
så det är samma pris som vi med bil kommer att betala (om vi väljer Trosa
Märkligt, enligt gästhamnens egen sida så ingår el vid platserna vid gästhamnen restaurangen men inte för platserna vid brofästet https://www.trosanyagasthamn.se/
Om man scrollar ner lite i ovanstående länk:
upload_2019-5-11_23-6-0.png

tillägg, för att komplettera mitt inlägg så är elen som ingår i priset vid restaurangen obligatorisk och kan ej väljas bort.
Vid brofästet finns ingen el enligt deras sida, fanns inte det när jag var där heller (men det börjar bli några år sedan nu så jag har inga färska uppgifter från egna upplevelser)

upload_2019-5-11_23-14-23.png
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Märkligt, enligt gästhamnens egen sida så ingår el vid platserna vid gästhamnen restaurangen men inte för platserna vid brofästet https://www.trosanyagasthamn.se/
Om man scrollar ner lite i ovanstående länk:
Visa bilaga 171907

tillägg, för att komplettera mitt inlägg så är elen som ingår i priset vid restaurangen obligatorisk och kan ej väljas bort.
Vid brofästet finns ingen el enligt deras sida, fanns inte det när jag var där heller (men det börjar bli några år sedan nu så jag har inga färska uppgifter från egna upplevelser)

Visa bilaga 171909

När jag skrev "samma pris" så gjorde jag jämförelsen med först inlägget, som naturligtvis kan ha varit en felaktig uppgift. Jag kollade bara båtpriserna.

Sjöberg: skrollar du litet längre ner på gästhamnens sida så ser du högsäsongspriserna för båtar. Bilpriserna tycks inte vara högre än under lågsäsong. Alltid nå´t :)

Helt klart verkar det vara, som så ofta förr (både för båtar och bilar), att när en ny entreprenör har fått driftansvaret och, antagligen, med en högre betalning till kommunen, så höjs priserna till användarna.

MVH
Hans
 
S

Sören-6830

Guest
Har skrivit till den nya entreprenören och frågat om uppgifterna på deras hemsida stämmer, de har inte svarat ännu. Svarar inte heller på telefon.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Liknande prishöjningar har skett i andra populära gästhamnar längs kusten ,sedan nya ägare tagit över.
Vill du lägga din båt en månad kostar Maj 1000kr med Juni 15000kr, tillgång efterfrågan styr helt.
 
Toppen