• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motor Erfarenheter BSR Fiat 177 hk Euro 6

KABEOla

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
19121
Medlemskap
2024
Är det någon som trimchippat en Fiat Ducato 2017 177 hk Euro 6 med BSR-trimsats?
De har nyligen släppt trim till den motorn.
Funderar på att trimma min bil eftersom det är betydligt sämre vrid i den än min förra 3,0 l motorn.
Tacksam för era erfarenheter!
/Ola
 

MonKen

HBK Medlem
Inlägg
243
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25855
Medlemskap
2024
Det stämmer med kampanj på 20% men enligt Husbilsklubben har vi ytterligare 10% på kampanjen vilket inte stämmer när jag försöker beställa....
https://www.husbilsklubben.se/forums/threads/service-växjö-bsr-svenska-ab-motoroptimering.99624/

Vad är det som gäller? Någon som vet?

Jag har förståelse för att det möjligen inte går att lämna mer rabatt på en kampanj men då kanske texten i länken skulle ändras så att den speglar verkligheten.
Maila eller ring och kolla! Jag kan också höra i Stockholm om det är ytterligare rabatt som medlem.
 

Morris

HBK Medlem
Inlägg
194
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Medlemskap
2024
Maila eller ring och kolla! Jag kan också höra i Stockholm om det är ytterligare rabatt som medlem.
Kolla gärna, jag vill gärna ha en PPC så att jag kan programmera själv hemma på gårdsplan. Har en till min Audi 2,0 TDI (som Stockholm hjälpte mig att avkryptera eftersom det inte gick att köra in programvaran utan avkryptering) och tycker det är bra att kunna programmera själv OM någon uppdatering från fabik skulle skriva över min nya programvara.
Skulle i.o.f.s. tro att man måste ha tillgång till avtalet som man ingick med BSR (Växsjö) för att kunna avgöra om rabatten gäller för kampanjer också. Men det kanske bara finns ett muntligt avtal och då är det svårt.

Edit: Skickade mailfråga till Växjö och hoppas på ett svar och ett godkännande på att jag får lägga ut den konfidentiella informationen som svaret innehåller. :) Man får tydligen inte dela med sig av svaret annars. Lite märkligt om man inte skulle få tillstånd åtminstone i det här fallet när svaret har betydelse för fler i klubben.
 
Senast ändrad:

MonKen

HBK Medlem
Inlägg
243
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25855
Medlemskap
2024
Jag har nu bokat på BSR, Hägersten (Stockholm). Detta skall göras tisdag och svaret jag fick på "...att vi (Husbilsklubben) har 10% även på kampanjer så sa han, det har ni säkert! Jag utgår från att jag då får dessa 10% också. Han sa också att "...du kommer få en rejält snabbare och starkare bil..." :)
 

Morris

HBK Medlem
Inlägg
194
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Medlemskap
2024
Mycket bra, Växjö har inte svarat än. Hör jag inte av dom inom några timmar så försöker jag boka via Hägersten också, fast då med en PPC. :)
 

H.B.Isak

HBK Medlem
Inlägg
245
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2024
Jag kollade med min lokala återförsäljare o Linköping. Det svar jag fick från honom var att det "bara" blir 20%, som kampanjen lyder och ingen ytterligare rabatt för husbilsklubb.
Han menade att det finns så små marginaler i detta för dem.
Så ska kolla om det lönar sig att ta det på annan ort, inte för långt bort.
 

MonKen

HBK Medlem
Inlägg
243
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25855
Medlemskap
2024
Jag kan återkomma på tisdagkväll hur det gick för mig...Vet inte vem som äger BSR i Linköping idag, men tidigare hade jag lite koll på ägaren...Ser nu att det är andra ägare på BSR Linköping sedan 2007
 
W

Weckman

Guest
Har nu provkört min Dethleffs Esprit Eighty Eight 7150 Årm 2019 150hk automat med totalvikt på 4500kg. BSR optimering steg 1 från första dagen..
EFFEKT original 151 med BSR 182 + 31 HK
VRIDMOMENT ORIGINAL 383 med BSR 426 + 43 NM

Trevlig resa i med normal högerfot och blandad körning med landsväg genom städer och motorvägar i 90-100 km/t, och nedan ser ni resultatet... Har tidigare använt mig av BSR`s programvara både i prestanda bilar samt arbetsfordon med gott resultat, men blev mäkta imponerad av husbilens förbrukning då den inte ens är inkörd..

Enda som jag vill anmärka på är just växlingen mellan 5:an och 6:an att den söker rätt läge lite för ofta, men är ju en robotlåda trots allt..

B324F4A8-EB41-46EA-B677-F4FC3095F601.jpeg
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.063
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Har motsvarande storlek på bil ,dock 177hk BSR, lyckas aldrig komma under litern, kört genom Danmark nu 80kmh ca 1.05L/mil snålkörning.
Problemet med växling 5/6 finns på helintegrerade bilar, jag går över i manuellt läge i motluten för att slippa detta.
 

Morris

HBK Medlem
Inlägg
194
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Medlemskap
2024
Nu har jag fått svar från BSR i Växjö vad som gäller (och tillåtelse att lägga ut den (enligt deras bestämmelser) konfidentiella informationen). :)
"Rabattkoden fungerar inte för tillfället men gör som så att du och de andra medlemmarna bara skriver den koden i "meddelande"-rutan istället så justerar vi betalningen när ordern väl är lagd så ni får era ytterligare 10%
Ursäktar att det är lite snurrigt :)"

Jag har beställt så vi får se hur det fungerar. Snabba är dom i varje fall, tog knappt 30 minuter efter beställning innan jag fick ett meddelande att grejorna var packade.
 

Morris

HBK Medlem
Inlägg
194
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Medlemskap
2024
Nu har jag fått svar från BSR i Växjö vad som gäller (och tillåtelse att lägga ut den (enligt deras bestämmelser) konfidentiella informationen). :)
"Rabattkoden fungerar inte för tillfället men gör som så att du och de andra medlemmarna bara skriver den koden i "meddelande"-rutan istället så justerar vi betalningen när ordern väl är lagd så ni får era ytterligare 10%
Ursäktar att det är lite snurrigt :)"

Jag har beställt så vi får se hur det fungerar. Snabba är dom i varje fall, tog knappt 30 minuter efter beställning innan jag fick ett meddelande att grejorna var packade.
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Jag bestäldle via BSR hemsida och skrev husbilsklubben samt medlemsnummer i meddelanderutan.
Konstigt nog fick jag 10%rabatt på ordinarie pris så det blev en rimlig affär.

Priset beror på om man beställer låne-PPC elelr köper. Gå till BSR's hemsida så ser du priset.
 

H.B.Isak

HBK Medlem
Inlägg
245
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2024
Ok, men Lubbis, du skrev att du fick 10 %på ordinarie pris. Du menar väl på kampanj - priset?
Som elnagh skrev, skulle det vara intressant att veta slutpriset. Både för er som köpt med eller utan ppc.
Tack Morris för bra info!
 
Toppen