• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bygga om Mercedes Sprinter

F

F.d. 22252

Guest
Besiktningen lär gå som på räls, blir roligt att den kommer ut på vägen.
 
F

F.d. 22252

Guest
Du som bott i Göteborg får väl skylla dej själv när du flyttar till riksgränsen, -2här i östergötland nu. Känns som vintern har kommit gick och svettades i tshirt för några dagar sen. Blir inte mycket gjort på bilen nu.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Du som bott i Göteborg får väl skylla dej själv när du flyttar till riksgränsen, -2här i östergötland nu. Känns som vintern har kommit gick och svettades i tshirt för några dagar sen. Blir inte mycket gjort på bilen nu.
Samma här men flytten från götet blev först Lima i Dalarna och sen Söderhamn sen Västkusten och sen Söderhamn igen. Skyller nästan allt på jobb o hustrun och nu är jag fast här. Får skylla sig själv och nu ör det i vilket fall 10+ :)
 
F

F.d. 22252

Guest
Östergötland är ett ganska bra ställe att bo på hyfsat centralt fin natur och för det mesta bra väder. Skulle gärna flytta söderut men klarar inte språket från skåne och söderut. Sen har vi för det mesta bättre väder. De varnar för vattenbrist?? Finspång är en av sveriges sjörikaste kommuner och odlingszon 1. Lånade ut bilen till en som skulle flytta från Söderhamn utan att titta på kartan trodde det låg neråt valdemarsvik..... Söder är väl söder trodde jag borde hetat Norrhamn eller vinterhamn, vilket ställe att dö på!
 
F

F.d. 22252

Guest
Enligt maps E4 424km, Har nyligen ruggat så jag kan inte flyga just nu och propellern på husbilen är inte i ordning så fågelvägen fungerar inte just nu.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
421AE519-AA84-44B6-A045-A5C3892833BF.jpeg Nu står bilen äntligen hemma på gården. Nu är städning på gång
Talade idag med en hygglig kille på bilprovningen och berättade lite om bilen
Eftersom den var nybesiktigad utan anmärkning när jag köpte och ställde av den
rådde han mig att besiktiga bilen nu så får jag reda på ev tillkommande fel istället för att kosta på den onödiga verkstadsbesök för att leta fel. Besiktningen är ju relativt billig.
Nu blir det besiktning i dagarna.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Blev lite besviken när jag flera gånger nu varit ute o provkört bilen. Känns som en liten lastbil och ettan är ju alldeles för låg så den går ju inte att använda och bästa hastigheten verkar vara 85 km. Hur känner ni det som åker med ombyggda skåpbilar. Jag har ju tvillinghjul bak om det kanske bidrar. Har bara kört bilen tidigare i två mil för kompisen körde upp den från Eksjö eftersom jag just då inte fick köra bil men då gick den som ett skott enligt honom. Skall jag sälja den ??? ;)
 
Toppen