• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fukttest

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Men varför står bilen där, ni kan väl använda den under tiden, och be dom höra av sig när delarna har kommit?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Høres nesten ut som om det har vært en feil på pakningen for luken på den garagen. Har selv hatt inntrenging av vatn den veien, men med en konstruksjon forøvrig som ikke kunne ta skade så ble det med diverse våte løse saker. For å finne lekasjen så tømte jeg garagen og satt selv innestengt mens en annen brukte haveslangen hele veien runt til jeg kunne se hvor det kom inn. Fikset det med P-list fra et byggvarehus.

Det hører til denne sak at de fleste husbilsbyggere kjøper luker med karm ferdige fra i hovedsak en leverandør.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Vår LMC husbil har så förhöjda värden i garagegolvet att de BG Husvagncenter i Backamo vill byta hela golvet
Hej,
Detta har jag väntat på länge
1/ Har du fått något mätprotokoll som du kan lägga ut eller återge?
2/ Det viktigaste är vilket instrument man har använt. Om det inte står på protokollet så berätta om möjligt hur det såg ut.
3/ Vad har man uppgett för enhet/sort på värdena?
4/ Vad är värdena?
//Conny
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.500
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Våran förra bil Sunlight visade redan första mätning fukt i garage golv ....verkstads killen sa att det är normalt och lyfte upp gummimattan från golvet och visade att det fanns vatten under den bildas pga kondens pga att garage golvet är inte isolerat....hans råd va att lyfta upp mattan när det är kallt ute och bilen inte används ...jag la platån/fucktisolerings matta under gummimattan så försvann fukten
 

Bilagor

  • 84CAA889-1636-45D5-B82A-2A97A7AC2EA2.jpeg
    84CAA889-1636-45D5-B82A-2A97A7AC2EA2.jpeg
    282,3 KB · Visningar: 32

Leffeboy1

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
10510
Medlemskap
2024
Vi har den inställd i maskinhall på vintern har bara kört den under 3 säsonger men fick täta vänster bakskärm
då det läckte in vatten där men det åtgärdades 2017 på hösten. När det nya golvet kommer till firman föhoppningsvis i sommar så vi köra dit och få åtgärdat men samma elände kan ju upprepas igen. Fukten syns
inte med blotta ögat.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej ! igår gjorde vi nytt fukttest för bilen är 24 mån för att 5-års garantin ska gälla ! tycker det är bra ger ju ändå en viss trygghet för vad nu den är värd ? du får ett protokoll vad som är gjort och vilka punkter och en stämpel i serviceboken för bodelen ! och det är klart att skall man sälja bilen i en framtid så måste det ju vara värt något att den är genomgången varje år och så även för min egen skull om det skulle uppstå något problem ! sen att det kostar som i vårat fall 750 kr kos återförsäljare kan man ju tycka olika om ? vi fick i alla fall ett vänligt bemötande och de höll tiden samt att vi fick en ny radio på garantin då den gamla fungerade dåligt utan tjafs !
 
Toppen