• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Europa runt på (ca) 185 dagar

Faraoh50

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Borås
HBK-Nr
27362
Medlemskap
2024
Dag 18:
Nu har vi lämnat Barcelona efter 9 dagar av mycket blåsigt, delvis grått o regnigt väder. Perfekt väder alltså för att besöka en storstad.
Men tyvärr har jag varit under isen större delen av vistelsen där som har begränsat vad vi har åtagit oss för aktiviteter.
Men, som sagt, nu åker vi härifrån. Det blir ett besök på det jättestora shoppingcentret här i Matarò. Ett skriande behov av matvaror och lite koll på klädbutikerna. Efter att har kämpat oss igenom den största mataffären jag sett sätta vi fart mot Tarragona (en gång i tiden min favorit choklad hade samma namn) som ligger några timmar söderut.
Under resans gång började vi prata om ett inlägg om Ikeas induktionshäll. Vi har en liten gasolkök ifall det bli kris med påfyllning av gasflaskorna samtidigt stanna vi oftast på ACSI campsites och då ingår ju elen. Så varför inte införskaffa en sådan, då kanske vår gas räcker resan ut. Sagt och gjort sökte Anneli på Ikea varuhus och bara,20 minuter bort fanns den. Nu är det så att parkeringen var under Ikea! Max höjd 2,1m. . Vi hittade ingen bra p plats för större fordon..utan blev tvungen att leta upp en ruta (läs 2) på en sidogata..
Det löste sig så småningom.. In i Ikea, leta upp köks avdelningen.. hmm.. produkten slut kan beställas för hemleverans... typiskt.
Pratade med en personal som dubbelkollade och fick veta att det fanns i en annan Ikea ca. 30 min. bort. Tackade för info och gav oss av på jakten efter vår induktionhäll. Strax var vi framme, ännu sämre p möjligheter för större fordon, men till sist stannade jad vid en bom gick och pratade med en via intercom, och de snällt öppnade bommen så vid kunde parkera . Lite omständigt blev det allt..
Anneli stannade i bilen och började laga lunch och jag sprang in, hittade vad jag vill har och betalade. Sedan passerade jag en massa godsaker på vägen ut så det blev lite knäckebröd, prästost, matjesill (till midsommar). Efter en god lunch, fritata med feta och sallad, åkte vi vidare. Men det hade tagit sin tid allt det där rännande så vi bestämde oss för att leta upp en liten camping i närheten. Hittade en med bara 50 platser.. ringde dit för att var säker att det fanns plats..
ha ha.. det visade sig bara vara vi och 3 till.
received_1506787522785671.jpeg
En mysig camping ca.100 m från havet, bra hygeinanläggning och tvättstuga, restaurant och härlig poolområde. De 50 platser var mest för resande campare, det fanns mängder med fasta årsplatser men fint ordnat.. kolla gärna in bilderna. Nere vid havet började en jättefin strandpromenad som, enligt campingvärden, sträckte sig 20km.
received_2177958185619399.jpeg
Vi blir nog här ett par dagar då jag behöver hämta mig lite mera.
received_2207407889369918.jpeg
 

Bilagor

  • received_664279887334295.jpeg
    received_664279887334295.jpeg
    388 KB · Visningar: 31

Faraoh50

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Borås
HBK-Nr
27362
Medlemskap
2024
Dag 19 och 20.
Efter att har sovit ut på denna nästintill tom camping planerade vi för nästa mål på vår resa. Det skulle enkelt blir att tar oss närmare Seville inför nästa veckas väderomslag. Där skulle vi äntligen får uppleva 27-28gr.. .
Men innan vi åker ska jag också hinna med några bilder på munk parakeeterna som härja här samt tvätta av vår kära husbil.
20190424202455_IMG_7377.JPG
20190424203208_IMG_7382.JPG
En väl behövd inats då snart 3 veckor på resande fot gör att smutsen äter sig in. Allt klart och avfärd.
Resan till Seville är ca. 75 mil! Det är en distans som jag beräknar tar oss 3 dagars körning, jag har kommit till insikt att ca. 25 mil på småvägar är vad jag palla per dag. Sedan är det skönt att landa inför kvällen på någorlunda vettig tid.
På vägen såg vi en stor "kina affär", det blev som en magnet och vi drogs obönhörligen dit. Ca. 1 timme senare hade vi köpt lite "bra o har saker". En 10m sladd, 2 gasolburkar till vår gasolkök, bultar till en trasig solstol, gryta till induktionshäll + lite av varje..
Med dagens fynd väl stuvade på olika platser fortsatt resan mot Castellön där vi skulle övernatta på en 16 euros ACSI camping, Camp Tauro. En trevlig men trång campsite en bit norr om Castellön. Vi fick iaf en god natts sömn på denna lugnar plats.
När vi vaknade bestämde vi oss direkt att åka vidare, kommer fram till dagens mål så tidigt som möjligt för att äntligen kunna även njuta av det fina vädret.. tanken var att ta oss de knappa 30 milen till Alicante. GPS,n sa att det skulle ta knappt 4 timmar. Vi drog iväg så fort vi var färdiga. Vägen ledde oss upp på A7, en bra betalfri motorväg. För en gångs skull stannade vi kvar på denna väg nästan hela vägen då vi hade beslutat att kommer fram så fort som möjligt. Det visade sig att vi kom fram bara 8 minuter efter ursprungs förslaget från GPS,n.
Tog oss in på en trevlig camping, Camping Le Jardin. Vi har också bestämt oss för att stannar över helgen.
Här träffade vi 2 par från Piteå på väg hem till Sverige. Trevligt att kunna göra sig förstådd ( javisst, det förstod allt jag sa ). Den ena mannen härstammade från Borås, och hade bott på Alingsåsvägen strax ovanför Byttorps finbageri. Världen är inte så stor!
Nu har vi iaf cyklat ner till stranden och den fina strandpromenaden, tyvärr fick man inte cykla där så det blev en cykelledd promenad. Fint var det iaf. Imorgon hoppas vi på fint väder som vi kan bara slappa och njuta av det, vi får väl ser hur det blir med det..
20190426182543_IMG_7391.JPG
20190426182624_IMG_7392.JPG
 

Faraoh50

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Borås
HBK-Nr
27362
Medlemskap
2024
Svar till Mikael och Marianne 788..
Hej, förlåt för det sena svaret, men jad har varit ordentligt sjuk här nere i flera dagar.
Vi hade tänkt tillaga rätten ute men så blev det plötsligt sämre väder då lyfter jag in hela paketet.
Det som vi både tyckte var att det var lättare att justera in lågan än på det vanliga spisen i bilen.
Tack för att du läsa.. trevlig sommar.
 

Faraoh50

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Borås
HBK-Nr
27362
Medlemskap
2024
Dag 21:
Idag startade med ett "härligt" uppvaknandet till duvornas "underbara läten".
Solen strålade dock snart från en klarblå himmel . Dax för en morgonpromenad utmed havet. Lättsam och uppfriskande i morgonsvalkan. Knappa 5 km. denna morgen.
Därefter löpte dagen i sakta mak vid husbilen. Lite solande och lite matlagning.
Det blev en chorizogryta som blev väldigt god. Recept och bilder bifogade nedanför.
Efter en välbehövlig siesta bestämde vi att åka in till Alicante på spårvagnen. En trevlig utflykt som löpte bra tack vara hjälpsamma spanjorer. Det var inte enkelt att betala när man inte förstår informationstavlan.
Vi strövade mest runt i gamla stan,
20190427191421_IMG_7396.JPG
Castillo de Santa Barbara.
stannade till vid en tapas restaurang med uteservering som ff badade i solsken.
Det visade sig vara en riktig turistfälla. Vi beställde en carpaccio som var verkligen dålig. Den saknade kryddning, var vattnig och i princip utan sallad. Så kan det går . Vi fyllde sedan på mat behovet med lite Kentucky Fried Chicken.. helt ok..
20190427192212_IMG_7398_1.JPG
Lyx och Ly(x)cksökandet.
20190427192917_IMG_7400.JPG
Efter några timmar var vi iaf åter vid husbilen.
En sen men god sangria sedan var det sängdax.
Ps. Receptet på grytan.
Idag har jag gjort den andra rätten i vår Omnia ugn.
Det blev en korvgryta som egentligen var tänkt som en gratinerad korv rätt. Därav Omnia ugnen.
Ingredienser:
4 spanska chorizo korvar.
2 mindre gul lök ( el. 1 stor)
2 vitlöksklyftor
1 röd paprika
1 stor morot
2 potatisar
1 pkt. tomatkross
Salt, svartpeppar
Chiliflakes.
Metod:
Jag skar korvarna i ca. 1cm. tjocka skivorna samt grovhackade den gula löken. Fräste korven i Omnian utan olja då korvarna frigör mycket.
Tillade löken och fortsatt fräsa en stund (bild1).
Alla andra ingredienser hackades ganska grovt ( borde har gjort lite finare då själva tillagningstiden blev över en timma; bild 2).
När korven och löken hade frästs tillräckligt lades alla ingredienser utom tomatkross i Omnian (bild 3). Locket på och den första 20 minuter på medel värme.
Potatisarna och morötterna var fortfarande för hårda så 20 min. till.
Efter det var potatisarna och morötterna ff för hårda. Tillförde nu tomatkrossen, på med locket och ytterligare 20 min.
Nu var det så gott som klart. Stängda av och lätt står 15 min under lock.
Serverades i djupskål.
Mycket gott.
Bild 1.
IMG_20190427_111759.jpg
Bild 2
IMG_20190427_111806.jpg
Bild 3
IMG_20190427_112507.jpg
 

Faraoh50

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Borås
HBK-Nr
27362
Medlemskap
2024
Dag 22:
Stava och stavar är dagens rubrik.
Som icke född svensk är jag smärtsamt medveten om alla språkförbistringar som förekommer i mina inlägg. Såväl stavfel och grammatikfel i långa banor.. men dessa bjuder jag på med en förhoppning att de ger tillfälle till lite munterhet.
Däremot att stavar mig fram är någonting jag är betydligt bättre på ( fast jag mena inte i skid-spåret, jag heter ju inte Eddie the Eagle).
Nej, det bäste sättet att förklara mina färdigheter med stavar kan enklast beskrivas med följande händelseförlopp tidigare idag.
Vi vaknade som vanligt till fint väder. Trots någon hundskräll som skällde fram till småtimmarna i omgånger.
En marknad alldeles i närheten var utlyst av campingen. Kul tänkte vi. Men kanske bra med kontanter då.
Nu hände det roliga! Inte mer än att jag hann plocka fram de eurosedlar vi hade innan de liksom flög ur händerna på mig.
Och typiskt nog åkte dom ner emellan sängen och skjutdörren (Bild1.)
received_392517391343704.jpeg
Nu var goda råd långt borta, hur får vi upp dom?
Ja, det är nu våra medtagna gårstavar (som vi ännu inte använt) kom till rätta. Med lite silvertejp på spetsen lyckades jag kommer ner i gluggen och plocka upp sedel efter sedel, samt några kvitton, brochyrer och dammtussar.
received_419799965504663.jpeg
Härligt när en bra idé lyckas.
Sedan föjlde en trivsam besök på marknaden. Det blev några strumpor, fruktar och grönsaker..
Resten av dagen ägnades åt själslig välbefinnande, det är ju trots allt söndag..
 
Senast ändrad:

Faraoh50

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Borås
HBK-Nr
27362
Medlemskap
2024
Dagar 23,24 o 25.
Alicante t kända vi oss färdig för fortsatt resa söderut.
Det första sträckan tog vi oss inte så långt, ca 11mil bara. Strax söder om Alicante passerade vi en härlig strandplats där man kunde parkera och njuter av utsikten.
IMG_20190429_112559.jpg
Några andra husbilar/husvagnar hade ställt sig där säkert sedan några dagar. Vi passade på att fika och äter färdig vår frukost. Under tiden Anneli fixade detta sprang jag ut med kameran i högsta hugg då jag upptäckte en silkes häger vid stranden. Tyvärr blev inte bilderna bra men jag fick iaf en fin upplevelse. Men en.kan jag visa.
IMG_20190430_221406.jpg
Efter fikat fortsatt vår resa.
Vi hade siktat in oss på Cartegena men stannade några mil norr om staden. En mycket bra camping med hög standard, Camping Lo Monte, som ligger vid Pinitar de la Horadada.
IMG_20190430_221848.jpg
Resan dit var fin och vi körde mellan saltsjöarna och kunde beskåda flamingos som för det mesta hade huvudet under vattnet. (Anneli sa att det påminde henne om någon men hon vill inte utveckla det samtalet med mig ).
Väl framme tog vi det lugnt på campingen och la oss tidigt. Vi hade tänkt oss ett tidigt start för att kommer i god tid till Almeria.
Vägen ledde oss över bergen vilket var en mycket trevlig alternativ till kustvägen med alla dess samhällen och inte minst rondellerna!!
Val av campingen gjordes då vi upptäckte att det var en kort cykeltur till en mindre saltsjö med flera flamingos. Dessutom utsiktsplatser som döljde oss för fåglarna.
IMG_20190430_183348.jpg
En bra camping fast lite konstigt väg de sista kilometerna hit som GPS,n valde. Genom grönsaksodlingar som låg under vita dukar som täckte kilometervis av omgivningen, inte en försköning av naturen precis.
Vi cyklade bort till saltsjön på kvällen, främst för att kolla in läget.
På morgonen åt vi en lätt frukost och åkte från campingen till saltsjöarnas utsiktstorn/hide. Efter ca. 30 min. och några bilder var vi nöjd med besöket. Nu satsa vi på att tar oss till Torre del Mar. På småvägarna skulle det tar drygt 4 timmar (mot ca 2 t. på motorväg)
men vi valde det långsamma, scenic rutt.
Den fick vi överger redan i Almeria då det visade sig att halva centrum var avstängd. Hur vi än gjorde kunde vi inte följer GPS,ns vägledning. Till slut, efter andra varvet i denna staden, gav jag upp! Tryckte till GPS inställningar och valde
" välj motorväg".
Och plötsligt kom vi ut ur Almeria.
Anledningen till avstängningen var Första Maj tåget/firande, något vi hade helt förskjutit. Men nu, efter några få timmar kunde vi rullar in i Torre del Mar.
Fortsättning följer.
 

Faraoh50

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Borås
HBK-Nr
27362
Medlemskap
2024
Dag 26: 2/5
Dagen startade med en frisk morgonpromenad utmed strandpromenaden. Vi gick enda bort till det lilla fiskehamn och tillbaka. En nätt liten runda på 6 km.
IMG_20190502_103534.jpg
IMG_20190502_100936.jpg
Överfulla stränder
IMG_20190502_101112.jpg
Väl ansade stränder...

När vi kom tillbaka var det dax för frukost, och det smakade mycket bra. Kännides som en härlig belöning för väl utförd insats.. .
Vädret idag skulle vara ganska molnigt men det blev riktigt skönt med temparaturer på sisådär 22 gr.
JagIMG_20190502_092130.jpg
Luddes favorit promenad..
Vi har inga planer för dagen annat än att njuta av solen och slappa. Ett besök på det stora mataffären alldeles bakom campingen gjorde att vi kunde fyller på förnödenheterna.
Campingen har ett fantastiskt läge. Rakt över gatan finns strandpromenaden och alldeles bakom finns Torre del Mars utbud av butiker, restauranger och basarer.
Inne på själva campingen finns det mesta som Restaurang, butik, simbassäng. Vi har fått en bra plats med utsikten över en äng där hästar med föl och ett par åsna fördriva tiden.
Tack vara Ludde blev vi bekanta med ett par trevliga Danska som bor här i spanien sedan 10 år. Fick en del bra tips om sevärdheter mm.
Hundtricket funka visst även bland husbilsåkare..
Vi kommer stannar här i några dagar, troligen över helgen. Känns skönt.
 

Bilagor

  • IMG_20190502_174627.jpg
    IMG_20190502_174627.jpg
    1,9 MB · Visningar: 38
  • IMG_20190502_095242.jpg
    IMG_20190502_095242.jpg
    2,4 MB · Visningar: 38

Faraoh50

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Borås
HBK-Nr
27362
Medlemskap
2024
Dag 27-28.. (3-4/5).
Dessa 2 dagar har den gemensamma i att vi tar det väldigt lugnt. Promenader, äter, handla, tvättar o.s.v.
Inte så mycket att skriver om alltså.
Men trots det finns alltid något litet i varje dag som det känns roligt att delar med sig av.
Jag ägnade ett par timmar åt att försöker fotografera några fåglar, lite strandbilder o.s.v.
IMG_20190503_201909.jpg
IMG_20190503_201745.jpg
Det är inte alltid så lätt att får just den bild man vill har, så ganska nedslagen gick jag tillbaka till husbilen.
IMG_20190503_201331.jpg
20190503144239_IMG_7575.JPG
IMG_20190504_101155.jpg
Jag satt i godan ro och förde över några bilder från kameran till telefonen då det knackade till på bilen. Ett svenskt par hälsade på med ett stort leende. Det visade sig att de bodde här 6 månader och hade för vana att kolla in campingen någon gång i veckan ifall det var några bortkomna svenska här. Så nu hittade dom iaf helt rätt .
Efter en tids prat om hur det är i Torre del Mar, med flera goda tips, kom vi överens om att träffas på lördag vid 12 tiden för en rundvandring på den mindre turistiskt sidan av Torre del Mar.
20190504145941_IMG_7604.JPG
Det blev en härlig stund med dessa glada människors härliga berättaranden om alla goda matställen, några av vilka vi besökte och fick smaka rätter vi kanske själva inte hade valt. Jättegoda..
Efter denna avslappnad rundvisning tog vi adjö av varandra men lovade att höra av oss. Imorgon ska vi träffas och följer öen " passion procession".
Det här med att står stilla några dagar har sina fördelar. Man bli snabbt igenkänd av de campare dom bor nära. Vi har på korttid fått kontakt med ett danskt par (som bor permanent i Fenguerola), ett holländskt par ( som tipsade om morgondagens procession) och ett tyskt par (som är strax på väg tillbaka till tyskland efter 6 månader här) som.vi fick blommor av. Allt som allt väldigt trevligt.
 

Bilagor

  • IMG_20190503_201213.jpg
    IMG_20190503_201213.jpg
    308,9 KB · Visningar: 17

Faraoh50

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Borås
HBK-Nr
27362
Medlemskap
2024
Dag 29: 5/5
Strålande väder, upp tidigt, förberedda inför processionen. Vi ska får uppleva det med våra nyfunna vänner Nizze och Ann-Marie.
Kameran är klar, frukosten på plats, tänderna borstat.. Nu, nu gällde det att hitta en bra plats för att både uppleva denna "happening" och kunna tar några bra foton.
Kl 10 slog vi oss ihop med Nizze och Ann-Marie utanför campingen. Processionen skulle delvis går utmed strandpromenaden, perfekt; då hinna vi fram och ställer oss bra.
Allt efter vi gick utmed strandpromenaden började vi hör trummorna. Nu är det på gång.. men det var så mycket människor i sportkläder, några med tävlingslappor på.. vad nu detta?
20190505102411_IMG_7608.JPG
Plötsligt lätt inte trummorna som trummor utan bas dunket från upptempo musik. Det stämde liksom inte.. vi väntat oss kortege med Maria effigies, Jesus bärande sin kors fört fram av romersk soldater o.s.v.
Dunka dunk gick inte ihop! sportklädda ungdomar gick inte ihop!
Det visade sig att det skulle vara en sådan där familjedag med en löpar/vandringstävling på stranden.
IMG_20190505_195144.jpg
IMG_20190505_195444.jpg
IMG_20190505_195308.jpg
Jättefestligt på alla sätt förutom i mitt förvirrade huvud.
Vi anpassade oss dock snabbt till dessa nya förutsättningar, tog några bilder sedan gick vi och åt..
Ca. 2 timmar senare ( ja, ja, vi åt långsamt, på 2 ställen, mamma hade varit stolt) på väg tillbaka till campingen mött vi "Processionen".
Men inte var detta heller ett religiöst passions processionen, utan klädda bilar med ännu mer klädda släp med andalusisk klädda män, kvinnor och barn på.
IMG_20190505_174603.jpg
Glada var dom, några serverade öl från sina släp, andra hade själv fest så det räckte till. Men det finaste var vagnarna som drogs av stora tjurar, fina åkdon verkligen.
20190505123518_IMG_7646.JPG
20190505123214_IMG_7638.JPG
Alla var klädd i traditionell andalusiska kostymer. Färgglad och praktfull (nej, inte praktejder, utan praktfull).
IMG_20190505_174748.jpg
Efter detta fantastiska och oväntat upplevelse var det dax att vila oss lite. Det blev en timma på solsängen.. gott
IMG_20190505_174349.jpg
 

Faraoh50

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Borås
HBK-Nr
27362
Medlemskap
2024
Dag 30-31; 6-7/5
Nu är vi på väg till Ronda, ska bli spännande.
Igår gick lugnt till med en härlig cykeltur på morgonen. Därefter träffade vi Ann-Marie och Nissie för en lätt tapaslunch. Vi skulle får smaka på sydspaniens bästa tortillas, enligt Nisse. Och han gjorde oss inte besviken, den var jätte god.
Anneli och jag satt kvar en stund och beställda in 2 nya tapas rätter..
Jag hade varit inne och kollade vad det var för rätter (De hade de olika rätterna upplagde i ett glas monter). Den ena var en pastarätt medan den andra visst jag inte riktigt vad det var. Så jag frågade på engelska "what is this?", pulled pork svarade hon.. gud var gott tänkte jag och beställde en portion. Anneli kommer att bli glad!
När rätterna kom berättade jag först då vad jag hade beställt. Ivrig, som bara,en hungrig man kan vara, tog jag en bit av pulled pork.
Men vaddå.. smaka fisk!!!. Anneli smakade och tyckte samma, men jag stod på mig att det var pulled pork. Efter ett par smakportioner till, Anneli hade skjutit rätten ifrån sig, gick jag och frågade igen vad det var för något.. pulled pork svarade hon. Men det smaka fisk!!! säger jag, det kan inte vara pulled pork!
Då började en kund bredvid mig skratta... not pulled pork she said, PULPO!... aha! Svarar jag, vad är då pulpo för något..?
Hennes svar kom direkt, insvept i ett hjärtligt skratt.
BLÄCKFISK!!
Något som varken Anneli eller jag är överförtjust i. Men nu har vi tuggat i oss det också .
På kvällen var vi bjuden hem till Ann-Marie och Nisse där vi både fick gott tilltugg och en lektion i att spela "Triamino". Ett kul spel med trekantiga "domino" brickor. Ann-Marie vann.. många bra tips om campingplatser och ruttval fick jag av Nisse.
Vi tog farväl av dessa trevliga människor helt på det klara med att vi kommer att träffas igen.
Dagens resa skulle ta oss till Ronda. Känd mest för dess fantastiska bro med dess hemska historia.
20190507181656_IMG_7669.JPG
Det är en resa på ca. 2 timmar som tar oss lite mer upp i bergen. Efter ca. halva tiden blev vi fikasugen. Rastplatser kan man ser många av tills man vill stanna för en paus.. då hitta man inget! Efter ett bra tag skyltades det för en rastplats. Så här såg rastplatsen ut!
JagIMG_20190507_120856.jpg
Efter ytterliggare en stunds körning i det vackra landskapet nådde vi Ronda.
IMG_20190507_130107.jpg
Bestämde vi oss att försöka får plats på ställplatsen. Gott om plats!/ välkommen

Efter lunch gav vi oss iväg på promenad för att utforska Ronda. Efter ca. 4 t. Var vi tillbaka vid husbilen. Tjurfäktningsarenan
20190507171843_IMG_7649.JPG IMG_20190507_222746.jpg
och bron var de största sevärdheterna men hela stan är mysig.
20190507180635_IMG_7668.JPG 20190507181944_IMG_7672.JPG 20190507182129_IMG_7674.JPG
Nu är det dax att knyta sig..
 

Bilagor

  • 20190507173711_MVI_7655.MP4
    112,9 MB · Visningar: 28
Toppen