• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Genom vindrutan

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Bra bildstorlek Göran! Snabb, åtminstone i min PC (1.8 MB) :)

Edit: Det är ju lite tveeggat, det här med bildens storlek. Ofta vill man fota med hög upplösning, t ex för att kunna beskära/förstora utan större kvalitetsförlust, å andra sidan vill man kunna använda en snabb bild på webben.
Vill man göra både och behöver man komprimera webb-varianten. Mer jobb, men bra för läsarna :)
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Det är ju en mycket bättre storlek än den man får direkt ur kameran/mobilen, men fortfarande onödigt stor för alla som inte har en QHD-skärm :). Om man har en PC att hantera bilden med så kan man ju ganska enkelt få till en lagom upplösning genom att ta upp bilden på skärmen med lagom storlek och sedan ta en skärmbild:
upload_2019-2-7_15-16-3.png
Bilden visar en Linuxvariant, men det finns säkert motsvarande för Windows och Mac. Också ett lämpligt tillfälle att putsa bort lite skräp i kanterna...

/Ingvar
 

Helene & Micke

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2024
15E493FA-6531-4609-ADB2-668BB6DDA970.jpeg Så var det dags för Vasaloppsveckan för vår del. Körde från en varm skånsk vårdag upp till ett varmt Mora idag. (Förra året var här -25 grader) Men snö finns här iallafall. Blir ingen stafettvasa för min (Helenes) del i år, har tummen i gips (skidåkartumme). Men heja på laget och se Vasaloppet på söndag och allt annat som veckan har att erbjuda blir det.

Hälsningar Helene och Micke
 
Toppen