• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uppdatera navigatorn i Blaupunkt BP 530

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Hej!

Det börjar bli dax att uppdatera GPS-datan i vår Blaupunkt 530. Har sökt lite i manualen men tycker inte jag hittat någon bra beskrivning av hur...

Det står beskrivet att man skall ladda ner kartdatan på ett microSD-kort som sedan stoppas in i multimediaenheten. Men sen då?

Någon som har gjort detta och antingen kan beskriva eller hänvisa till var jag hittar beskrivning?

Har hittat uppdaterad karta på www.naviextras.com (1250kr för europa). Någon som har uppfattning om det finns bättre/billigare alternativ som inte strular till det med redan installerad mjukvara?

Mvh!
//Niklas
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Ingen som har uppdaterat navigatorn (GPS-datan) i sin Blaupunkt och kan ge lite tips?

Mvh!
// Niklas
 

ErikHus

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
25834
Medlemskap
2021
Ladda ner Naviextras Toolbox och anslut SD-Kortet från radion till Windows 10 datorn.

Jag uppdaterade vår förra året, gratis första året, hoppar över årets uppdatering eftersom vi mest använder Samsung plattan (SM-T580) , tycker det är lättare att navigera med Google Map, har även betald app för Sygic och CoPilot GPS, mycket att välja på, då man också kan använda dessa i mobil.Navi1.JPG Navi2.JPG

/Erik
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det finnes alternativer til naviextra, men de er ikke like elegant - selv om får fort 5 år oppdatering for prisen av en hos naviextra - eller lavere. Har selv kjøpt slik oppdatering til min Ivecoconnect navigator.
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Det finnes alternativer til naviextra, men de er ikke like elegant - selv om får fort 5 år oppdatering for prisen av en hos naviextra - eller lavere. Har selv kjøpt slik oppdatering til min Ivecoconnect navigator.

Hej Knut,

Jag använder själv Naviextra för uppdateringar, så jag är nyfiken på vad det är för alternativ du hittat?

/Stefan
 
Toppen