• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

No smoking

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Många som klagar på rökare är fd rökare som blir så jä-la röksugen när dom känner röklukt , känner många som slutat röka och som blivit rena fanatikerna när dom känner doften hehehe suget sitter i ?.....
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Många som klagar på rökare är fd rökare som blir så jä-la röksugen när dom känner röklukt , känner många som slutat röka och som blivit rena fanatikerna när dom känner doften hehehe suget sitter i ?.....
Nej, snarare tvärtom!
De flesta f.d. rökare är mer känsliga för tobaksrök än de som aldrig rökt.
Detta innefattar mig själv.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Många som klagar på rökare är fd rökare som blir så jä-la röksugen när dom känner röklukt , känner många som slutat röka och som blivit rena fanatikerna när dom känner doften hehehe suget sitter i ?.....

Nej, snarare tvärtom!
De flesta f.d. rökare är mer känsliga för tobaksrök än de som aldrig rökt.
Detta innefattar mig själv.

Ni har rätt båda två. En gång rökare "alltid rökare" & det skall man ta hänsyn till & respektera. Det gör i alla fall jag.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Många som klagar på rökare är fd rökare som blir så jä-la röksugen när dom känner röklukt , känner många som slutat röka och som blivit rena fanatikerna när dom känner doften hehehe suget sitter i ?.....

Nja, det där är nog individuellt......

Kan bara prata för mig själv, men har jag aldrig känt sug efter nikotin, efter att min läkare Natalia ringde mig vid 14-tiden den 22 juli 2010.

Natalia meddelade att man hittat en 71 mm stor cancertumör som satt på höger lunga, fastväxt på bröstväggen...... som tyvärr inte gick att operera.

Ja, sen det ögonblicket har jag aldrig känt suget efter tobak, vare sig det finns rökare i närheten eller inte. Däremot tycker jag att det luktar illa och utsätter mig inte för lukten om jag kan undvika det.

Inte alls fanatiker, men visst tycker jag det är dumt att röka, synd om rökarna, framförallt när jag ser ungdomar som röker,

TommyD
 
Senast ändrad:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.863
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
En av orsakerna till att jag föredrar ställplatser!
På köpet slipper jag reception och bommar samt har gångavstånd till ortens centrum.

Jag upplever att det grillas lika friskt på ställplatser som på campingar,
men totala antalet grillar är nog oftast större på campingar.

Jag bryr mej dock inte, det hör till campinglivet att grilla, tycker jag.

 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
No Smoking gäller för mig! Därför hyrde jag en Jackett när vi gifte oss 1977.
Röker gör jag inte heller. Har aldrig gjort men vad hjälper det! För tre år sedan upptäckte man en "Fläck" på vänster lunga, vilket efter en massa undersökningar resulterade i att nedre lungloben opererades bort. Men jag hade nog en otrolig tur att fläcken upptäcktes så tidigt att ingen efterbehandling behövdes. Jag tänker mycket på det helvete Jojje måste utstå.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Många som klagar på rökare är fd rökare som blir så jä-la röksugen när dom känner röklukt , känner många som slutat röka och som blivit rena fanatikerna när dom känner doften hehehe suget sitter i ?.....
Ha, ha... röksugna? Inte jag i alla fall då röken luktar VIDRIGT och ger mig kväljningar i halsen. Absolut äckligaste är när man sitter på spårvagn eller buss och så sätter sig en rökare med inpyrda kläder och lukt av gamla fimpar, framför en. Det är bara att flytta sig längre bak i vagnen om man ska ”överleva” resan... Ingen rökare känner rök & bränd papper/nikotinlukt på detta viset, bara dom som slutat med eländet. OBS! en ”feströkare” har inte slutat röka, det är bara inbilning!
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Stäng den här tråden nu tycker jag nu har de flesta fått spy sin galla över sina medmännikor och det spårar ur mer och mer för nu är man inne på ev lukt från grillar . Ett tips stanna hemma om inte verkliga livet passar er !!!
 

Gbgivan

HBK Intresserad
Inlägg
93
Kommun
Göteborg
Stäng den här tråden nu tycker jag nu har de flesta fått spy sin galla över sina medmännikor och det spårar ur mer och mer för nu är man inne på ev lukt från grillar . Ett tips stanna hemma om inte verkliga livet passar er !!!
Vet inte herr elegance om du med att inte tåla det verkliga livet menar att inte tåla hejdlöst blossande på en cigg, min mening med ”naturliv” är just att slippa denna ”luft” av nattklubb och njuta av naturen, kanske du som borde stanna hemma!
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Vi lever nog inte i samma verklighet , folk röker och kommer att fortsätta att röka , folk kommer att lägga sin köttbit på grillen oavsett vad vi tycker , det kommer att dofta rök , grillukt , dieselavgaser, hundskit , man kan med andra ord konstatera att, thats life
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Vi lever nog inte i samma verklighet , folk röker och kommer att fortsätta att röka , folk kommer att lägga sin köttbit på grillen oavsett vad vi tycker , det kommer att dofta rök , grillukt , dieselavgaser, hundskit , man kan med andra ord konstatera att, thats life
Varför vill du stänga trådar som inte överenstämmer med din tro?
Det är enkelt att välja bort att läsa dem i stället för att komma med felaktiga antaganden!
 

Marra64

FD HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Piteå
HBK-Nr
27378
Medlemskap
2023
Jag är rökare och funderat på att sluta röka, men det som slår mig att nikotinersättningar är DYRARE än cigaretter! Hur tänkte dom där? Nä billigare nikotinersättningar tror jag rökare åtminstone skulle försöka sluta.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Jag är rökare och funderat på att sluta röka, men det som slår mig att nikotinersättningar är DYRARE än cigaretter! Hur tänkte dom där? Nä billigare nikotinersättningar tror jag rökare åtminstone skulle försöka sluta.
Du behöver inga nikotinersättningar!
Gör som jag byt miljö under två dagar och du är kvitt rökningen om du bara vill.
Det svåraste var att bryta mönstret med invanda rutiner, inte själva röksuget.
Nu är det 25 år sedan!
 
Senast ändrad:
Toppen