• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förbud fossildrivna fordon

Status
Stängd för vidare inlägg.

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Det jag har förstått är att knarrevik har tagit till sin livsuppgift att sprida okunnighet blandat med rena lögner.
Det jag inte förstår är hur man kan vara funtad på det sättet.
BBa
Ja dina solceller producerar alltså el även på natten? Lägg ner!
BBa
Det är inte min livsuppgift att sprida kunskap om energiomställningen, det är bara att ta reda på fakta på nätet. Det bör de flesta klara av.
Ta också reda på hur solceller producerar el så förstår du bättre!
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Jag pratade häromdagen med en av Sthlm största privata fastighetsägare om just möjligheten för deras hyresgäster att ladda elbilar i framtiden, jag fick iallafall svaret att det är omöjligt för dom att förse alla parkeringsplatser med el inom en överskådlig framtid.
Frågade du hur de får fram elplatser till motorvärmare?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Knarrevik, du som är så insatt i detta med el-fordon & laddningen av dessa. Vad är det för storlek på dessa strömmar? Vad behöver laddaren vara avsäkrad med? Hur stor ledningsarea?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Jag har förstått att okunnigheten om energiomställningen hos många är total, man häpnar över frågeställningarna för att inte tala om var Danmark ligger.
Mitt förslag är att läsa och ta reda på fakta om solceller och egen elproduktion, om elbilar som inom kort tar över nybilsförsäljningen. Ganska enkelt som med allt annat man undrar över!
Ingen större idé att förklara när några inte förstår med att förklara samma sak flera gånger.
Redan detta år producerar Volvo endast bilar med en eller annan form av eldrift. Först med hybrider och när batteritillgången tillåter med ren eldrift. Andra tillverkare gör samma sak. Nya fossildrivna personbilar är snart ett minne blott, snar också varubilar, bussar och på sikt husbilar.
Den som vill klaga gör det till politiker och andra beslutsfattare och skjut inte budbärarna.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Knarrevik, du som är så insatt i detta med el-fordon & laddningen av dessa. Vad är det för storlek på dessa strömmar? Vad behöver laddaren vara avsäkrad med? Hur stor ledningsarea?
Det behövs ingen snabbladdare för att ladda över natten, det räcker med tvåfas och 10-16 A.
 

Lennart Eriksson

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Laxå
HBK-Nr
1411
Medlemskap
2024
Du har fortfarande inte läst ditt inlägg där du skrev 65 mil tur och retur?
Jag vet nog vad mitt inlägg handlade om men ditt svar är ju verkligen förbryllande. Lika väl när du verkar påstå att man kan använda samma kabel area till motorvärmare som till laddstationer för elbilar. Min fråga är kan man köra 65mil tur och retur och endast en gång med en billig koreansk elbil. Jag fick uppfattningen från ett tidigare inlägg av dig att du har arbetat med el.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Titta över kölen är Danmark. Mot norge är det landgräns. Hur är det med geografin? Sök på internet så kanske du kommer rätt.
Hasse
Blev nyfiken så jag har sökt på internet.
Titta över kölen” betyder att man tittar mot Norge. Kölen kallas bergskedjan mellan Sverige o Norge.
Kölen – Wikipedia
 

Anette o Conny

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Arboga
HBK-Nr
23853
Medlemskap
2021
Miljö och klimatpolitik är globalt. Forskare och regeringsföreträdare är oeniga och hur ska man då kunna nå konsensus. Människor som lever i krig och svält vill nog först och främst ha fred och mat på bordet. Hela världen måste ställa om för att miljön ska räddas. Är detta möjligt i den globala världen vi lever i ??? Är man seriös i sin vilja krävs en total omställning av oss och politikerna. Sluta åk bil( elbilar är inget alternativ då dem kräver fossilt bränsle för att kunna laddas), sluta flyga, sluta äta kött, handla lokalt och närproducerat, inte handla kläder( bara second hand) köp defintivt inte jeans. Minska kafffeintaget och ät inte avokado! Listan kan göra hur lång som helst för att leva miljömedvetet. Vem gör dom uppoffringarna som krävs? Politikerna måste fatta tuffa beslut men dom är ju faktiskt inte eniga om orsakerna och lösningarna till miljöproblemena. Den lilla männinskan gör så gott den kan med att bland annat källsortera och så vidare. Men det räcker nog inte. Hela världen måste ställa om och det är nog en utopi.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen