• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tur med Ture

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Vi har oxå beslutat att om vi har hälsan och pengar sticker vi nästa vinter igen. Drar efter nyår till Portugal eller Spanien. Står på en plats i kanske två månader och sen drar vi sakta hemåt.
Vill ha förslag på billiga o bra platser att stå på. Ska vara handikappvänligt, inte för mycket backar, Santa Pola går bort. Promenadavstånd till restauranger och affärer.
 

Helena o Tom

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2024
Vi har stått på Fuengirola camping och gillar den (mest för läget). Strandpromenaden som leder in till stan börjar på andra sidan vägen. Priset blir billigare om man står en längre period. Efter 45 dagar ca 12 € med el. Hundar är inte tillåtna så ifall ni har hund så är den campingen utesluten
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Det blev 1181 mil på 108 dagar, 11 mil om dan i snitt.
Räknade på hur mycket diesel vi har använt men jag har nog missat att skriva upp någon tankning. Ska titta på det igen.
Nästa resa blir nog till årsmötet tror jag.
I augusti åker vi till Brno för att titta på MotoGP.
Om vi åker iväg i vinter beror på hälsan och ekonomin. Pensionen blir man ju inte fet av.
Hjärtat ska kollas upp med en 24 tim EKG apparat. Vi får se vad det leder till.
Åsas Parkinson vet man ju inte hur den utvecklas, det kan stå still och det kan förvärras. Vi mådde bägge bra i värmen iaf.
 
F

F.d. 22252

Guest
Biljetterna är väl ruskigt dyra till Brno? Tittar ju sen många år på Motogp på viasat motor som jag har enkom för detta.
Jag köpte som du vet en billig klocka 300kr, den tar blodtrycket och syresättning och pulsen och om jag är trött varje timme sen ser jag lite hur länge och bra jag sovit. alla värden samlas i telefonen. Den stämmer kanske inte exact men har kalibrerat mot en blodtrycksmätare och jag får ibland överaskande uppgifter om att jag haft hög puls och blodtryck mitt i natten. Känner att jag har nytta av den som kontroll och förstår varför jag vaknar trött ibland. Hoppas de kan reda ut dina hjärtproblem du är ju ung och stark ännu.
Jag ska försöka spara ihop till nästa resa, körde ju bara fram och tillbaka så mycket mindre diesel har det gått åt gissar på 650-700L. Snöat lite inatt!?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen