• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svårt att komma åt att ladda startbatteriet på Frankia 700

svenne56

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
26169
Medlemskap
2024
jag skall ladda batteriet (eller ta startkabel hjälp) men mitt batteri sitter väldigt trångt och svårt att komma åt plusspolen som sitter längst in på vä sida och de finns ingen lucka (vad jag kan hitta) och inget ställe fram åtkomligt som jag kan hitta där man lätt kan komma åt att ladda eller ta starthjälp (startkablar) finns det ngn vänlig själ som vet om de finn något ställe där man lätt kan komma åt att ladda
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det finns inga genvägar, det är bara att gå ned på knä och koppla in + startkabeln på batteripolen längst in, och - kabeln på minuspolen, alternativt på anslutningen till chassiet som sitter precis under framkanten på batteriet. Sedan, för framtida bruk monterar man en C-Tek laddkabel, som gör att man kan ansluta en laddare på några sekunder.

Laddkabel CTEK Eyelet M6 | Clas Ohlson
 
Toppen