• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi som flyr vintern

Status
Stängd för vidare inlägg.

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Ja det är bättre att som du starta lite senare för här är minusgrader fortfarande.
Problemet när man åker hem och når sämre väder är att man har inte mycket annat att göra än köra på hem, inget bra att stanna utan el i regn och blåst. Träffade flera på väg hem och det var lite för tidigt och jobbigt att sitta vid ratten när man haft det bra på Bahia.
Det gäller att håll koll på väderprognosen norrut för de kommande veckorna och inte börja köra norrut förrän de känns riktigt lovande.
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva får tacka alla som följt min tråd och jag kommer försöka göra ett avslut, men mycket mer att städa ut trodde jag var halvfärdig Jörgen trodde en vecka på deras bil och det tar tid.
Inte hjälpte det att jag hittade en halv flaska rött vin med campingens märke från Avignon sen blev jag hungrig och gjorde slut på den viltskav som var kvar från i går sen blev jag lite trött. Mycket att städa och slänga köpte ju en hel del på kina där så när solen skiner så har jag en fjäril som far runt på balkongräcket. I natt hade jag två varmvattenflaskor vid fotändan tror dom bidrog till att jag sov tämligen bra, det fungerar jättebra, skulle köpt lagret och sålt för tredubbla priset men någon affärsman har jag aldrig varit.
Ska gå igenom alla foton som är spridda i diverse apparater något ska jag väl kunna visa men någon fotograf är jag inte men en bra kamera från tradera har jag men oftast glömde jag bort den i jackfickan.
 
F

F.d. 22252

Guest
tog med ett helt jägarunderställ men jag har inte behövt använda det men en pyjamas använde jag, hade ju besök.
De som svarat och uppmuntrat mej genom resan är jag väldigt tacksam för det har på verkat min resa en hel del.
Återkommer med sk. avslut titta hur många som läst och svarat kände mej en kort stund som kändis när folk kom och hälsade.
 
F

F.d. 22252

Guest
Har inte en aning om vem Morgan i Ullared är??
Det är bara roligt att mina rader blivit uppskattade, när man är som jag ekonomiskt oberoende "pensionär" så bryr man sej inte så mycket att göra sej till man är som man är.
Tror att min lågbudget stil kanske intresserar en del som liksom jag inte har så mycket slantar, 30år gammal husbil som kostat ganska lite pengar vilket också gör att man kan göra lite som man vill utan att tänka på värdeminskning.
Just nu står jag i begrepp att skruva loss batteriet i elscootern kommer om det går byta samtliga batterier till högkapacietets som kommer ge mej minst 20 km körsträcka kanske 30km vid försiktig körning. Blir ca 10Ah samma som elcykel. De gamla kommer jag kanske ha som extra men jag misstänker att de inte är som de ska trots att de ska vara av ett känt fabrikat. Jag räknade på min gamla elscooter med 24v och som enligt reklamen skulle gå 20km men själv körde jag inte mer än ca14km då den sackade. Nu har jag haft 5 km väldigt försiktig körning. Men motorn orkar mycket bättre så kanske är det som jag tror att batterierna inte klarar strömmen utan går ner väldigt snabbt när de får hög belastning. Jag har en riktigt fin laddare som jag köpt från min kompis dödsbo men inte använt, där kan man ladda upp och ladda ur och se kapaciteten. Ett bra sätt att skilja de dålig från bra är tydligen att väga dem de jag tänker beställa väger 50gram men de dåliga väger ungerfär hälften dvs. de är ganska tomma inuti och kan ha 0,5 ah fast det kan stå 4,8 ah som det gör i min ficklampa som nu kastat in handsken och inte fungerar, från marknaden i santa pola.
Min husbil ser ledsen ut " kunde du inte väntat en månad till nu står jag här och rostar och fryser"SAM_0769.JPG
 
F

F.d. 22252

Guest
Ligger sjuk i kristallsjukan sedan några dagar, tar mej uppför och nerför trappen med yttersta svårighet. 1jan 2017 blev jag påkörd 1april ramlade jag i trappan 1april 2019 kristallsjukan.
 

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Har inte en aning om vem Morgan i Ullared är??
Det är bara roligt att mina rader blivit uppskattade, när man är som jag ekonomiskt oberoende "pensionär" så bryr man sej inte så mycket att göra sej till man är som man är.
Tror att min lågbudget stil kanske intresserar en del som liksom jag inte har så mycket slantar, 30år gammal husbil som kostat ganska lite pengar vilket också gör att man kan göra lite som man vill utan att tänka på värdeminskning.
Just nu står jag i begrepp att skruva loss batteriet i elscootern kommer om det går byta samtliga batterier till högkapacietets som kommer ge mej minst 20 km körsträcka kanske 30km vid försiktig körning. Blir ca 10Ah samma som elcykel. De gamla kommer jag kanske ha som extra men jag misstänker att de inte är som de ska trots att de ska vara av ett känt fabrikat. Jag räknade på min gamla elscooter med 24v och som enligt reklamen skulle gå 20km men själv körde jag inte mer än ca14km då den sackade. Nu har jag haft 5 km väldigt försiktig körning. Men motorn orkar mycket bättre så kanske är det som jag tror att batterierna inte klarar strömmen utan går ner väldigt snabbt när de får hög belastning. Jag har en riktigt fin laddare som jag köpt från min kompis dödsbo men inte använt, där kan man ladda upp och ladda ur och se kapaciteten. Ett bra sätt att skilja de dålig från bra är tydligen att väga dem de jag tänker beställa väger 50gram men de dåliga väger ungerfär hälften dvs. de är ganska tomma inuti och kan ha 0,5 ah fast det kan stå 4,8 ah som det gör i min ficklampa som nu kastat in handsken och inte fungerar, från marknaden i santa pola.
Min husbil ser ledsen ut " kunde du inte väntat en månad till nu står jag här och rostar och fryser"Visa bilaga 164101
Man ska inte lägga ord i munnen på andra...

Det husbilen ville säga innan du började babbla var att "åhh vad vackert med det vita, kan vi inte åka norrut så vi får se mer snälla husse" :twitcy:
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Ligger sjuk i kristallsjukan sedan några dagar, tar mej uppför och nerför trappen med yttersta svårighet. 1jan 2017 blev jag påkörd 1april ramlade jag i trappan 1april 2019 kristallsjukan.
Finns behandling mot kristallsjukan. Så du ska inte behöva ligga sjuk i yrsel flera dagar. Jag råkar ut för det emellanåt. Fått behandling och numera lärt mig fixa det själv när det kommer. Enkelt när man kan. Man vänder o vrider på huvudet enligt ett speciellt mönster så kristallerna hamnar rätt igen. Finns flera metoder, den jag använder heter "Epleys manöver".
 
F

F.d. 22252

Guest
Ska se om jag kan använda Epslys , man blir ju så rädd stod i källaren och kunde knappt ta mej till sängen och där låg jag fullt påklädd och kunde inget göra fick med mej telefonen så jag fick hjälp av en granne. Min fd som bor bredvid hade blockerat mitt nummer.....
Hög puls genomsvettig och rädd för att det är en stroke men nu efter 3 dagar är det bättre men jag undrar om jag klarar mej till brevlådan. Man är väldigt sårbar när sovrum och toalett är däruppe och köket nere och ensam dessutom tur jag har bra grannar de åkte en mil efter åksjukemedicin.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen