• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Energiomställningen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Censur på det man inte gillar är ju alltid bra.
Typiskt miljöaktivister. Tack för mig. Ingorerar nu alla dessa.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Vi kan omöjligt läsa alla inlägg i denna tråd eller i andra trådar, det skulle bli ett heltids jobb. Bättre folk använder Rapporterar inlägg.
OK!
Bara du inte stänger tråden för att några få hela tiden använder en otrevlig och nedsättande ton när de inte längre har sakliga argument.
Det var jag som skapade tråden och stänger den vid behov.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Start - SwebbTV
Titta på klimatbedrägeriet. Lars Bern besitter lite mer kunskap än sektanhängarna på detta forum.

Jag tycker gott webb kan stänga tråden eftersom Knarrevik själv lyckats stänga trådar han inte tycker ska få förekomma på forumet, den här tråden har nog fått sitt sagt ett antal ggr som jag ser det, den kommer bara skapa osämja.

Våra hav översvämmas med plast och Knarrevik som låssas vara en miljövän fortsätter att köpa vatten på plastflaska.

Sen är det ju kul för knarrevik som fått ett fan som klickar på gilla oavsett vad Knarrevik skriver.:)
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Tänkte på oss andra som inte gillar att få nedsättande tillmälen när argumenten inte räcker till. Hör du också hit?

Hör till vaddå? Min åsikt om detta med miljön kan du väl inte ha missat? Jag är lika mån om miljön som resten av dom som skrivit i den här tråden. Men, det finns en väldigt stor fråga & den är på vilket sätt vi skall göra detta. Visst, el-fordon är ett sätt men man får inte glömma att det finns fler. Vad är realistiskt? Även i denna fråga råder det delade meningar. Jag tycker det är väldigt bra att vi luftar våra åsikter & det har vi gjort, både egna ideer, diverse länkar & utdrag ur olika dokument. Det som däremot är irriterande är att hela tiden är det dom som säkerligen inte läst alla "bevis" som framlagts utan direkt hugger emot. Varför inte fördjupa sig & försöka förstå? Ärligt talat, jag tycker detta att hela tiden skylla på fossildrift som den största boven (det finns faktiskt större) & att el-fordon är den enda vägen börjar likna en predikan. Jag gör & kommer fortledes att göra allt som är möjligt för att förbättra miljön, i alla fall så länge jag har ekonomiska möjligheter för detta. Men, sluta åka HB pga att den inte är el-driven tänker jag definitivt inte göra.
 
S

Sören-6830

Guest
Intressant är ju också hur Kina och Indien kommer att agera, där finns ju ca 1/3 av jordens befolkning. Har ju lite större betydelse jämfört med vad vi kan åstadkomma i Sverige. Därmed inte sagt att vårt agerande saknar betydelse.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Hur dessa & andra ""skitiga länder kommer att agera kan bara framtiden utvisa. Jag tror att ekonomin & välfärden spelar en väldigt stor roll för dom. Naturligtvis är Sveriges agerande viktigt (om inte annat moraliskt) & inte utan betydelse om än minimalt globalt sett.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Jag tycker gott webb kan stänga tråden eftersom Knarrevik själv lyckats stänga trådar han inte tycker ska få förekomma på forumet, den här tråden har nog fått sitt sagt ett antal ggr som jag ser det, den kommer bara skapa osämja.
Jag kan inte minnas att jag stängt någon enda tråd och om jag köper vatten på flaska så är det för att undvika dåligt kranvatten på mina resor. Pantflaskan lämnas tillbaka, så snål är jag.
 

Lennart Eriksson

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Laxå
HBK-Nr
1411
Medlemskap
2024
Jag tycker också att trådskaparen har lyckats med vad han troligen är ute efter, likt en slipad politiker inte svara på frågor utan hela tiden glatt glida vidare med nya påståenden. Jag skall nu ut och utbilda nya miljöförstörande körkorts elever. " vi kör diesel bilar ännu ett tag"
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Den norska regeringen har till slut satt ner foten – oljefondens investeringar i olje- och gasproducenter ska avslutas, rapporterar E24.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen