• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat Professional

H

Holsten

Guest
Haft HB, Fiat Ducato 150 hk 2013, inne för byte oljetrågspackning som läckte. Arbetstid 2 timmar och arbetskostnad 1687,50/timme inkl moms??!! Är det vad Fiat Prof-verkstäder brukar ta? Detta var Transportcenter i Täby. Ter sig för mig som rena ockerpriset. Turligt för mig var det ett garantijobb :)
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
En av våra lokala husbilsverkstäder här i Skåne debiterade mig i höstas 1369 inkl. moms, snart skjuter dem väl sig själva i foten....
 

S670sl

HBK Intresserad
Inlägg
321
Kommun
Sigtuna
Haft HB, Fiat Ducato 150 hk 2013, inne för byte oljetrågspackning som läckte. Arbetstid 2 timmar och arbetskostnad 1687,50/timme inkl moms??!! Är det vad Fiat Prof-verkstäder brukar ta? Detta var Transportcenter i Täby. Ter sig för mig som rena ockerpriset. Turligt för mig var det ett garantijobb :)
Ganska normalpris i storstadsregioner.
Någon måste ju betala för deras fina glaspalatser till verkstad och kundmottagare,verkmästare och annat kostymfolk.I landsbyggden är priserna betydligt lägre och ofta kunnigare folk.
Har själv varit över trettio år i branchen.
Mvh.s670sl
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Ganska normalpris i storstadsregioner.
Någon måste ju betala för deras fina glaspalatser till verkstad och kundmottagare,verkmästare och annat kostymfolk.I landsbyggden är priserna betydligt lägre och ofta kunnigare folk.
Har själv varit över trettio år i branchen.
Mvh.s670sl
I Floby bjuder dom också på kaffe, så det kan inte förklara skillnaderna. :)
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
1687/tim, det är ju vad en syrra tjänar på en hel nattjänstgöring. Det måste ju vara något fundamentalt åt helskotta....
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.521
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Hej!

Verkar som timkostnaden i Tyskland är 1/3 av det priset. (kan givetvis variera)
 
Toppen