• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Atlantica husbilsförsäkring

KABEOla

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
19121
Medlemskap
2024
Har jämfört min bil KABE 780LGB 2017 mellan Atlantica och LF som jag har idag. KABRIA via Atlantica är nästan 2500 billigare än LF. En stor skillnad är glasförsäkringen där atlantica tar 35% i självrisk (8107x35% =2800)och LF 1500. Frågan är hur ofta man måste byta rutan? Vagnskada Lf 3000 och Atlantica 2500.
Har ni några erfarenheter av Atlantica/Moderna försäkringar
 
Senast redigerad av en moderator:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Ta reda på vad ett byte kostar. Hade LF för många år sedan då de hade 35% och en ruta på en helintegrerad Hymer kostade mig ca 8000:-. Sedan bytte jag bolag. Tidig vår är det alltid risk för glasskador pga grus på vägarna.
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej. Förlåt att jag lånar tråden men jag undrar hur det fungerar med sidorutorna fram, det är dubbelglas med imma imellan.
Går även det på glasförsäkringen eller eventuellt på vagnskadan?

Hälsningar Sanddammaren
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Hej. Förlåt att jag lånar tråden men jag undrar hur det fungerar med sidorutorna fram, det är dubbelglas med imma imellan.
Går även det på glasförsäkringen eller eventuellt på vagnskadan?

Märke? Hur gammal är bilen? Har sett att flera märken haft problem med imma i dubbelglasen och byte har ibland gått på goodwill. Är husbilen inte för gammal så testa
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej. Årsmodell 12 Hymer. Bytt en sida på goodwill men efter 3 år likadan igen.
Kvaliten på dubbelglas verkar inte vara på topp.

Hälsningar Sanddmmaren
 

roker

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2024
Hej. För många år sedan blev vår båt påkörd i hamnen , vi hade Atlanica försäkring, de var mödosamt att hålla kontakten med dem, skyllde på att det var semestertider,
Men hallå, ska inte ett båtförsäkringsbolag ha full bemanning när det är högsäsong,
men om ni åker husbil mest på vintern kan det funka med Atlantica.
 
S

Sören-6830

Guest
Märke? Hur gammal är bilen? Har sett att flera märken haft problem med imma i dubbelglasen och byte har ibland gått på goodwill. Är husbilen inte för gammal så testa
Fick genom goodwill på fyra år gammal N+B Arto, hade inte fått det om inte fukttesterna hade gjorts. Byttes hos fabriken i Polch.
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej. Samma här, fick bytt en ruta på goodwill men nu är även den kass igen o även dom andra sidorutorna. Kvaliten på dylika verkar inte vara på topp.
Hälsningar Sanddammaren
 
Toppen