• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin camper 770 Lmt

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
416
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024
Om du installerat kartan på datorn skall den gå att öppna med programmet BaseCamp.
Ofta ingår fartkameror endast ett år, därefter får man förlänga abonnemanget.
Jag har tyvärr ingen 770 ännu så jag vet inte vad som följer med.
Bifogar bild på hur uppdateringsbilden ser ut hos mig.

//Jan-Olov
.
Det var inte svaret på min fråga
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.550
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Verkar som min Garmin varnar för fartkameror fast den är ett par år. Dock inte alla.
Har istället installerat Radarbot i mobilen som varnar för alla kameror i omgivningen och den tycks hålla sig aktuell. Och den kan jag ju stänga av om jag kör i Tyskland, vilket jag inte lyckats med på Garmin.
 
F

Fd.16159

Guest
Jag har köpt en Garmin camper 770 och Jag har lagt in HBK ställplatslista i den men symbolerna kommer inte upp på kartan under tiden man kör måste gå in i menyn i kategorier och leta upp den i poi filen den gamle gpsen kan jag se den på kartan under tiden man kör vad har jag gjort för fel
Du har inte gjort något fel. Likadant på min 760.
Finns ingen inställning heller.
Är nog ett försök från Garmin att hålla skärmen överskådlig genom att hålla undan alla poi. Skulle kunna bli grötigt om man har många poi. Det finns ju inte heller någon inställning för vilka poi-kategori man vill se.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Hur är det med 760 och nyare Garmin, kan man ta bort ikoner från att visas på kartan när man kör? Jag tänker på matställen, bankomater o. s. v. I tätorter ganska irriterande med alla blaffor.
 
F

Fd.16159

Guest
Garmin har två typer av fartkameratjänster.
En gratis där man själv kan bidra typ Waze.
Den andra är en betalversion c:a 250kr per år för Europa och som uppdateras ofta.

På nylevererade gpser brukar det finnas provversioner av betal-fartkameraversion som då är en äldre ej uppdaterad.
Kan vara läge att ta bort dessa om man inte vill ha varningarna då kamerorna kan vara borttagna
 
F

Fd.16159

Guest
Hur är det med 760 och nyare Garmin, kan man ta bort ikoner från att visas på kartan när man kör? Jag tänker på matställen, bankomater o. s. v. I tätorter ganska irriterande med alla blaffor.
Inte säker på att det går. Har inte provat.
Kolla under inställningar Karta o fordon.
Det finns Kartinfo - Mer- Normal - Mindre
Sedan finns Kartlager Aktiverar kartfunnktioner - Platser längs vägen
 
Toppen