• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Det inte någon Rysk avkrok och jag är inte i Polen. På bilden är jag inne i den som modellen visar, står en likadan i Malmö men där är jag inte.
Bunkrar 140.jpg
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Visst är det så. Bücher- und Bunkerstadt Wünsdorf * Willkommen Härifrån styrdes WWII Maybach I and II - Wikipedia om jag minns rätt så var huvudbunkern sex våningar djup. Man hade tagit flygfoto över området tidigt och experter sagt att det kommer inte att hända något med dom bomber vi har. I maj 1945 så bombade man med 600 Lancasterplan och ingenting hände med byggnaderna. Två dog som råkade vara utomhus.
Din tur Michael.
600 flygplan bombade här i maj 1945 hände ingenting  126.jpg
.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Då fortsätter vi och kommer då nästan ut på sjön. Eller var det fartygskaptenen som ville iland?

Hur som helst, frågan är Var?

20090222-011.jpg
 
Senast ändrad:

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Om den har åkt på grund så tänker man ner mot afrika men stränderna ser inte så Afrika lika ut.
Grönland kanske Island.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Ahhhrggghhh, jag glömde klicka bort exif efter att jag exporterat en annan bild för annat ändamål. Hade lite för bråttom för middagen väntade. Så kan det gå när haspen e´ på! Och jag som raderat båtens namn och ändrat datum för bilden för att inte göra det för enkelt.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
De två som nu vet får väl göra upp om vem av dem som skall lägga ut svaret.

Under tiden lägger jag till en bild som förenklar en del för den som vill googla.

20060222-003.jpg
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Javisst är det Kåseberga och det grundstötta fartyget Vita som styrmannen lyckades få nästan upp på torra land efter sex varv utanför kusten. Han var en aning rund under fötterna.

20060226-010.jpg
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Nä nä, vänta inte på mig. Du skrev i inlägg 16550 vems tur det är. Och det är före mitt inlägg.
 
Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Ånej, den gubben går inte. De två andra som antagligen vet svaret har inte lagt ut något namn på platsen. Du har i alla fall lagt ut det på ett indirekt sätt genom hänvisning till annat Kåsebergainlägg i en annan tråd.

Din tur, Dethleffskvalite :)!
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Skulle kunna vara Prora på en av de gamla husen sedan andra världskriget som Hitler lät bygga som avkoppling för sina soldater
Mvh Hasse
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Ha, här behövs inga ledtrådar. En bild och tre timmar är vad som behövs. Din tur Hasse. Visar min nästaIMG_5455.JPG bild som hade kommit vid en gissning.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Hasse har inte skrivet någonting i någon tråd sedan i måndags och hans rätta svar är det sista han skrivet. Släpper spåret fritt till någon som inte lagt in någon bild på länge. Passa på nu.
 
Toppen