• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En suverän fläkt.

F

F.d. 52548

Guest
En keramisk fläkt. liten med stor kapacitet.Ock väldigt tystgående.
Har man el inkopplad så,,,,,,,,,,,,,,, Jag har nyss köpt den. Rekommenderas.
Teknikproffset. Mölnlycke.

imageRedirect
 
F

F.d. 52548

Guest
Hej..Skickat efter på Teknik Proffset.Den är inte större än 15 cm.Tar väldigt lite plats.
Den sitter fast i kontakten. 500w. Eller 700w.Den överlägset bästa för en husbil.
Enligt mitt tycke.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Om man nyss köpt en produkt så kan man ju inte rekommendera den. Den får man ju använda en tid först för att bilda sig en uppfattning om produkten. Hittar detta som exempel Varning för flyttbar värmefläkt Och vad är det för husbilar ni köper om man behöver köpa värmefläkt för några hundralappar för att kunna nyttja den.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Oj varför ska man ha en värmefläkt i HB när man har ett värmesystem i HB
Vi har vår fläkt med som extra säkerhet om Truman skulle strula. Kom faktiskt väl till pass när några vänners panna la av i Mosel när det var rejält kalla nätter. Sen använder vi den ibland i förtältet.
Viktig säkerhetsfunktion på denna är vältskyddet.
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Jag har inge lös fläkt. Förstår inte varför när värmeanläggning, i original, fungerar bra. Visserligen kostar det en P11:a per dygn i Sverige. I Tyskland per fem dygn. Att köpa till el på en ställplats / camping kostar också pengar. Vilket är billigast vet jag ej.
Är nu i södra Spanien. Värmen går ca en timme på sennatten.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Somliga vill ha en lös fläkt i sin bil andra vill inte det. Vissa bilar är utrustade med inbyggd fungerande elvärme andra har ingen elvärme eller en elvärmare som knappt ger en svag pust värme. Varför hålla på och dryfta om detta. Var och en får väl välja själv hur man vill ha det.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Alla bilar har väl ett originalvärmesysten monterat som är ganska trögt att komma igång
Tror denna är tänkt som snabb värme vid t.ex en fikarast o dyl. Min bil tar i vilket fall 1 timma innan jag tycker att det är go värme i bilen men den är såklart vattenburen men man kan ju ha den innan det systemet har kommit ugång.Om man önskar snabb luftuppvärmning är det säkert bra med luftvärme
 
F

F.d. 52548

Guest
Den är ju bra om man ändå betalar för elen.Ibland kan man inte välja bort den. Nu har jag ett oljeelement över vintern. Det tuffar på. Men en fläkt skulle jag inte lämna så som det stod i varningen. Den är bara ett komplement.
Den har ju ingen sladd.Värmer 32kvm. Jag har väl kanske 5kvm.
Men . Den har timer-Termostat.Ock jag kan inte recensera den. Har bara använt den hemma.
Ha de gött vänner.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Den är ju bra om man ändå betalar för elen.Ibland kan man inte välja bort den. Nu har jag ett oljeelement över vintern. Det tuffar på. Men en fläkt skulle jag inte lämna så som det stod i varningen. Den är bara ett komplement.
Den har ju ingen sladd.Värmer 32kvm. Jag har väl kanske 5kvm.
Men . Den har timer-Termostat.Ock jag kan inte recensera den. Har bara använt den hemma.
Ha de gött vänner.
Om den inte har någon sladd då kan du driva den utan el Perfekt.
 
Toppen