• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplats Hafjell?

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Hej!
Är det någon som har tips på ställplats i direkt anslutning till eller på fjället Hafjell i Norge?

Med eller utan el spelar ingen roll.

Vi är mest intresserade av längdskidåkning så det gör inget om det är en bit från slalombackar. Även om det iochförsig också är trevligt.

Med vänlig hälsning,!
// Niklas
 

Hjulnissarna

HBK Medlem
Inlägg
390
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
För en vecka sedan var jag och mina söner uppe på Hafjell för skidåkning. Vi bodde på Pellestova högst uppe på fjället. Hade en härlig kort-vecka.
Bara någon km före Pellestova finns en enorm, plan parkering som skulle passa! (Stod en husbil där en hel vecka när vi var där förra året). Inga faciliteter förutom några återvinningsbehållare men plogat). Fantastiskt för att gå på skidtur därifrån. Massor av fina, preparerade längdspår förutom utförsåkningen såklart. Finns också en dagligvarubutik ca 2 km bort från denna parkering (Gaiastova).
För att komma upp till denna parkering är det en bomvej (NOK 30.-, betala bara för uppfarten, med kort) Adressen är Hundersaetervejen, strax efter man passerat Ilsetra hotel. Koordinater till parkeringen är N61 13 23 E10 32 00 alt. N61.2230 E10.5334
Googla med Google Maps så ser du vad jag menar.
Önskar en trevlig tur!
/Boo
 
Toppen