• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gas och ställplats "ovan där"

F

F.d. 1470

Guest
Har varit i alperna sedan början av januari. Fricampat 9 dagar i Zillertal i det som kallades snöarmageddon 2 veckan i januari. Sedan Livigno i snart 4 veckor. Just nu på ställplats i Passo Eiro ovan Livigno, på nästan 2200 möh, precis vid liften. Gasmack några km härifrån. Fyllde 88L propan för €45. Helt ok.52079982_10210355323639884_3488802939563147264_n.jpg
 

oskobe

HBK Medlem
Inlägg
437
Kommun
Österåker
HBK-Nr
12585
Medlemskap
2024
Bra ställplats? Har de hemsida eller länk? Drömmer fortfarande om alperna och nästa år är minstingen 5 och kommer ha ett 25 tal skiddagar, borde funka!
 
F

F.d. 26513

Guest
Fin bild. Var nere förra påsken och var helt fantastiskt.

Men du har alltså fricampat i två veckor? Fick för mig de var ganska griniga på det där nere?
 
F

F.d. 1470

Guest
Fast gastank 100 L. Installerad av wynen gas i Tyskland. Stor aktör. Ett villkor anser jag för vettig vintercamping. Har även dieselvärmare på slingan. Dessa dock egentligen bara godkända för bruk upp till 1500 möh.

Därutöver 2 p11. Byts i Tyskland hos Hornbach för €15 per flaska. Dock ont om (propan) tankställen i alperna men nu har vi ganska bra koll på dom. Oil! en bit in i Zillertal, mack högst uppe i Fernpass och så den på 2200 möh ovan Livigno. Under 33 dagar har vi tankat 60+65+88 L och har nu nästan full tank på väg norrut igen. Varit ganska kallt, speciellt i Livigno nattetid, med som regel - 20--28 grader nattetid och väldigt varmt i solen dagtid.

Ganska underhållande att se alla "enklare" italienska integrerade husbilar utan dubbelgolv och vattenburen värme, som kommer till Livigno, speciellt om helgerna, och får en hel del problem med vvs och värme och som sedan skall "fly" på morgonen i minus 20 grader utan motorvärmare....
 
Toppen