• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Cancergalan

F

F.d. 55554

Guest
Utmanar HBK medlemmarna!

Efter att sett programmet Cancergalan om Cancerinsamlingen i går bestämde jag mig att sätta in 1.200 kr på deras konto.
Kunde lagt in 100kr/månad, men, med tanke på ovissheten om min cancer blev det 1200 på en gång.

Det hjälper kanske inte mig, men kanske någon annan.

Finns det fler inom HBK som ställer upp på det?

Jojje
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Jag satte också in 100 kr / mån när jag fick min dom. Tänkte som du jojje.
Men när jag sedan granskar lönerna insåg jag:
Bara EN chef har ca 1 200 000/år i lön. Dela detta med 100 kr. Så skall 12 000 personer sätta in 100 kr.
Där är MÅNGA chefer på det stället.

Jag har sagt upp mitt abonnemang.
 

Växjö Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
398
Kommun
Växjö
HBK-Nr
25247
Medlemskap
2021
Jag satte också in 100 kr / mån när jag fick min dom. Tänkte som du jojje.
Men när jag sedan granskar lönerna insåg jag:
Bara EN chef har ca 1 200 000/år i lön. Dela detta med 100 kr. Så skall 12 000 personer sätta in 100 kr.
Där är MÅNGA chefer på det stället.

Jag har sagt upp mitt abonnemang.

Detta är ju RIKTIGT ILLA ! alltså lönerna
 
S

Sören-6830

Guest
Tycker det är tråkigt att det ska behövas galor för att samla pengar till bl a cancerforskning. Tänk så mycket av våra skattepengar som slösas bort av brist på kunskap och kontroll av våra politiker. Bara Nya Karolinska har ju kostat flera miljarder för mycket p g a osmarta och okunniga politiker.
Läs t ex "Sjukt hus" som författarna fick Guldspaden för, tänk så stora resurser som kunnat användas till vettiga saker i stället. Detta är ju inte det enda exemplet på hur man handskas med våra skattemedel.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Jag satte också in 100 kr / mån när jag fick min dom. Tänkte som du jojje.
Men när jag sedan granskar lönerna insåg jag:
Bara EN chef har ca 1 200 000/år i lön. Dela detta med 100 kr. Så skall 12 000 personer sätta in 100 kr.
Där är MÅNGA chefer på det stället.

Jag har sagt upp mitt abonnemang.

1.2 miljoner i årslön är väll gamla siffror, drygt 5 år gamla. 12000 personer täcker inte lönekostnaden för cancerchefen, snarare 15500 personers månadsbidrag, då sociala avgifter/arbetsgivaravgifter skall betalas också, sen är jag övertygad om att det finns en pensionsförsäkring som ligger utanför.

Min mor dog i cancer, min bror har fått det två ggr i skallen och min son mellan benen.
Men jag kan fortfarande inte förstå varför vi ska betala in mer pengar än vad vi betalar i skatt, dom ska mer eller mindre ha obegränsat med pengar ifrån våra skattepengar iallafall, men med det sagt menar jag inte att deras löner ska skena iväg.

Jag har också skänkt pengar månadsvis tidigare fast till en annan organisation och betalat för ett fadderbarn i Kenya, dessutom har jag skänkt vansinnigt mycket pengar till tiggare vilket jag slutade med eftersom det visade sig att ju mer jag skänkte ju fler personer kunde tiggarchefen köra hit, själva tiggaren fick oftast ingenting. Det var Alexandra Pascalidou programserie som fick mig att inse att jag är blåst som tror jag hjälper till när stålarna i själva verket går till lyxvillor i Rumänien, villor som storleksmässigt skulle räknas som lyxvillor i Sverige.

När det gäller fadderbarnet så skulle dom sluta hjälpa till på platsen så vi kunde inte skänka mer pengar till henne, vi tyckte det var sinnessjukt då vi var beredda att hjälpa hennes finansiering så länge vi levde. Vi hade ingenting annat än ett namn och en bild och så mycket brydde den organisationen om hennes framtid. Istället frågade dom om vi ville hjälpa till i Tanzania och vi kände oss redan rätt lurade så vi avböjde.

Men jag är ändå tacksam för att det finns folk som skänker, men jag personligen har gett upp på det iallafall, om inte skatten räknas som att hjälpa till.

Själv tycker jag det skulle vara klädsamt om alla dessa chefer halverar sin lön för att bidra till bättre ekonomi i sin organisation..

Chefernas lönelista 2013
Cancerfonden
1 190 000

WWF
1 128 000

Röda Korset
1 108 000

Hjärt och lungfonden
1 087 000

Barncancerfonden
1 060 000

UNICEF
1 039 000

Rädda Barnen
996 000

SOS Barnbyar
908 000

Sjöräddningssällskapet
865 434

Stockholms stadsmission
808 000

Radiohjälpen
780 000

Plan Sverige
777 722

Naturskyddsföreningen
770 000

Svenska Kyrkan
768 000

Amnesty
649 000

Läkarmissionen
611 686

Läkare utan gränser
601 942


Källa: Aftonbladet


Jag ber om ursäkt för ett tråkigt inlägg.
Mvh//Chipen
 
Toppen