• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår resa mot värmen, 2018-19

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
981E5835-6073-4EDE-AE9E-A47CFE6BE42A.png Hej på Er ! Vi har utresa 8/1 22:00 från Malmö - Travemünde, efter frukost så bär det iväg till Greven som alla pratar om. Bengtic skickade en fin bild på snitseln så det får det bli. Vi kanske ses på nervägen. Solfer 88:an hälsar också
Kenneth o Lena Åhus Absolut
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag ser att ni följer lite i mina spår, man kommer ju ganska långt på ett par dagar med den resvägen och knappast dyrare. I malmö ska ni stanna vid incheckningen och få en portkod sen slår ni koden och kommer in på området det kommer sen en följebil som plockar upp kön när det är dags att köra ombord men marigt att backa utmed en vägg i lastutrymmet men de är bra på att hjälpa till. Ett tips när ni ska ombord ligg inte precis bakom bilarna framför eftersom det sliter på bilen med start i backe utan vänta tills uppfarten är fri så att det går att slippa stanna.
Skriv gärna om ni behöver hjälp på vägen, första biten fram till greven rullade på bra, de har spärrat av gräsmattorna eftersom det regnat mycket så man kör fram en bit och parkerar vid en grusplan alltså inte där vid båtarna. Jag hade otur den båten jag åkte med nu var ombyggd så det fanns ingen bubbelpool. Mest lastbilschaffisar där lungt och fint.
När ni åker av båten så kan ni köra runt terminalen och använda den tyska uttagsautomaten och få lite eu bordershoppen kanske är öppen en trappa ner.
 
F

F.d. 22252

Guest
Greven åker man till för det är lagom dagstripp och det finns el dusch och restaurang. Så här års är inte mycket öppet. Notera att restaurangerna ofta bara kan ha öppet vissa dagar i veckan måste man sedan ha el så kan man ligga illa till om inte ställplatsen fungerar. Det är vinter söderöver också och eftersom det kan vara lite högre och inlandsklimat så kan det mycket väl vara nog så kallt som hemma och även snö.
 
Toppen