• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Första tråden"

ptpab

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
26954
Medlemskap
2022
Som nybliven medlem och husbilägare, Burstner Lyseo 690, måste jag bara skriva av mig, när det gäller Husbilsklubbens hemsida. Hur mycket matnyttigt finns det inte här för mig som bara drömt om detta liv i många år. Varjehanda erfarenheter och tips om vår Burstner och äventyr med den emottages tacksamt.
Gammal åkare och entreprenör som jag är, kan jag givetvis inte låta det stanna där, att bara äga och åka alltså.
Jag har ett fläktelement, som tidigare suttit bak i en skolbuss och där anslutet till motorns kylsystem för att komplettera värmen bak i bussen. Elementet går ner i lådan till vänster vid bodelsdörren under enkelsitsen där bodelsbatteriet är placerat. Lyfter man upp batteriet på en ny hylla, passar fläktelementet under.
Är det en smart extra värmekälla, som fyller nån funktion tror ni? Måste man isf koppla den via en värmeväxlare? Kompletterar man sedan med en dieselvärmare, borde det väl vara bra, eller...?
Jag vet inte om man får skriva så här mycket och kasta fram frågor och ideer för bedömning, men då får ni väl huta åt mig. //PeterÅ
 
D

Deleted member 11118

Guest
Välkommen, du får skriva hur mycket du vill, kasta fram frågor och idéer bara man håller sig inom forumreglerna. Ett tips skriv en rubrik som berör det du vill ha svar på. "Första tråden" säger inte mer än just första tråden. Många som kanske har svar på din fråga, läser inte tråden. God Jul & Gott Nytt År
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Välkommen, du får skriva hur mycket du vill, kasta fram frågor och idéer bara man håller sig inom forumreglerna. Ett tips skriv en rubrik som berör det du vill ha svar på. "Första tråden" säger inte mer än just första tråden. Många som kanske har svar på din fråga, läser inte tråden. God Jul & Gott Nytt År
Väldigt bra förklaring :)
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Många bilar har fläktelement placerat under framstolarna,det är ofta fram som man kan behöva extra värme, men antar att ditt element inte går in under stolen.
Jag antar att du har vattenburet system så det går att koppla direkt utan vvx., med en värmeväxlare kan du använda motorn att värma bodelen.
 
Toppen