• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Visa klubbdekalen!

D

Deleted member 11118

Guest
Bra poäng.
Jag tar gärna en 10 öring lägre medlemsavgift, och klubben kan behålla dekalerna.

Jag har inte Husbilsklubbens dekal på bilen.
Orsaken är att jag har väldigt lite gemensamt med alla er andra 20 000 medlemmar, och ytterligare 80 000 husbilsägare.

Däremot har jag Concorde klubbens dekal på bilen.
Jag har något gemensamt med de andra, relativt fåtal Concorde ägare.

Frågan man ställer sig varför är du med i HBK om du har väldigt lite gemensamt med oss. Något måste det vara eftersom du är med
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Vi har inte dekaler för att inte klubben ska få ta få oförtjänt bannande.
Som att jag alltid åker för fort på motorvägar, eller parkerar på vissa platser där man enligt vissa i klubben inte tycker att man får stå, som P utanför ett naturreservat. Jag bryr mig inte om egengjorda P-skyltar, om jag själv inte anser att jag stör någons utsikt eller trevnad.

Så med respekt för klubben kör inte vi med dekaler.

Sen finns det säkerligen många som har helt andra orsaker, men dessa är iallafall i från oss!
Bara en sån sak att vi gillar campingar, iallafall var 3:e dag.;)
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Är det inte lite onödigt att diskutera varför någon är med på forumet / i klubben, vi har väl alla våra skäl, men det är väl knappast något som man är skyldig att diskutera offentligt?
F.ö. tycker jag att Micael S tillför en hel del, inte minst i sakkunskap, vilket i varje fall jag tycker är väldigt nyttigt!
 
Senast ändrad:

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Jag har inga märken från någon klubb på husbilen.
De blir oftast fula efter ett tag. Jag umgås gärna med alla trevliga grannar och vilka klubbar de är med i bryr jag mig inte om. Här är jag med för rabbaterna vilkas värde vida överstiger kostnaden. Ibland finns det ju trevliga inlägg också men där är fb gruppen trevligare. Här blir man ju lätt påhoppad.
 

Växjö Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
398
Kommun
Växjö
HBK-Nr
25247
Medlemskap
2021
Är det en plikt att ha dekaler på eller ett outtalat tvång så ändra på stadgarna o va tydliga. Själv skulle jag aldrig klistra upp dom pga den dåliga självgoda stilen som vissa har på detta forum som medlemmar och inbillar sej att vara någon form av ambassadörer . Kan inte ens förstå varför denna tråd kom till, om ni inte vill ha dekal lösa medlemmar så är det på sin plats att klargöra detta.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Är det en plikt att ha dekaler på eller ett outtalat tvång så ändra på stadgarna o va tydliga. Själv skulle jag aldrig klistra upp dom pga den dåliga självgoda stilen som vissa har på detta forum som medlemmar och inbillar sej att vara någon form av ambassadörer . Kan inte ens förstå varför denna tråd kom till, om ni inte vill ha dekal lösa medlemmar så är det på sin plats att klargöra detta.
Inte heller jag skulle klistra upp dekal. Jag respekterar andras val och finner i tråd en del intressanta pro- och con- argument. IMHO - absolut inga ändringar i stadgar. Inför ingen plikt att ha dekaler.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Det har aldrig varit ett krav att sätta upp HBK dekalen på husbilen, det har däremot varit en rättighet för medlemmar att göra det. Under alla år jag var aktiv på vägarna hade jag dekaler på husbilen och visade med stolthet upp att jag var en av medlemmarna i Husbilsklubben.se!

Har aldrig råkat ut för att det skulle varit negativt, tvärt om har jag därigenom träffat många trevliga vänner på våra resor runt om i Europa.
 
F

F.d. 54123

Guest
Varför dekala sin husbil för en klubb som helt saknar substans och helt och hållet visioner om hur utveckla husbilandet samt underlätta för husbilister i smått som i stort?

Skulle "förmånen" att hitta likasinnade vara ett argument för dekalandet så är jag rädd för att de som söker likasinnade husbilister med dessa dekaler tyvärr missar alla andra nationaliteters kåkfarares erfarenheter, liksom dessas massor av tips och tricks och om trevliga platser att stå på. Under mina två år som medlem och husbilsboende åtet runt har jag utan tvekan fått mest utbyte genom odekalade svenska och dito utländska husbilister.

De tekniska tips och tricks som detta forum, till lika husbilsklubbens ENDA substansiella innehåll, är dessutom oftast helt uppåt väggarna så det vill verkligen till att vara "en blind höna" för att lyckas hitta nåt vettigt frö här.

Efter två års medlemskap hoppar jag därför av vid årsskiftet just för att medlemsskapet i klubben inte är nåt att dekalföra...
 
F

F.d. 24550

Guest
Vi har inte dekaler på vår husbil. Dels gillar vi inte klistermärken, dels gillar vi inte uppdelningen vi och dem. Vi har sett många exempel på att medlemmar i HBK bara pratar med andra medlemmar. Vi gör ingen skillnad utan pratar med alla. Vi står för friheten att själv välja husbilsliv vare sig man vill stanna på camping, ställplatser eller fricampa. Det upplever vi inte att HBK:s medlemmar ställer upp på. Alltför ofta möts man av hånfulla kommentarer för att man inte gör som alla(?) andra.

Dessutom är det svårt att veta vad HBK egentligen står för och vad man uträttar.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
De två senaste inlägg visar att man inget förstått när man tror att bara för man har dekal på husbilen så talar man endast med andra medlemmar.

Precis tvärt om, många husbilsägare även utländska som ser dekalen blir nyfikna och kommer fram och frågar vad den innebär. Detta blir en bra början för att fortsätta samtala om annat.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Det är frivilligt vara med i HBK, det är frivilligt ha dekal på. I en klubb med så många medlemmar finns så klart olika typer av människor både de som är negativa och de som är positiva. Vi tycker alla olika om dekal eller inte dekal. Livet är för kort för att gå omkring och va negativ.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Väldig diskussion för en dekal's skull. Personligen tycker jag att det är trevligt att se om det är en i klubben jag möter & jag tror också att det även visar att vi är en stor presumtiv kundgrupp. Men det är min åsikt som jag står för. Det finns ju andra som har en annan åsikt & det skall respekteras. Orsaken till detta är väl egentligen var & en's ensak.
 

Klasse

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Örebro
HBK-Nr
22622
Medlemskap
2025
Smile på er allahopa...:)

...tycker denna bild passar bra i denna tråd....
fullsizeoutput_2547.jpeg

...dekal eller inte....det är fritt val...

...och är man med en klubb/förening har man ju alltid möjlighet att påverka/förbättra själv...

Kram hela dan // Klasse​
 
F

F.d. 24550

Guest
Vi har nu bestämt oss för att inte förnya vårt medlemskap i HBK. Vi har varit medlemmar i ett år, men inte upplevt att det gjort någon som helst skillnad i vårt husbilsliv. Vi känner att friheten är större utanför HBK. Tack för oss!
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Vi har nu bestämt oss för att inte förnya vårt medlemskap i HBK. Vi har varit medlemmar i ett år, men inte upplevt att det gjort någon som helst skillnad i vårt husbilsliv. Vi känner att friheten är större utanför HBK. Tack för oss!

Visst kan man avsluta medlemskapet, men varför inte stanna och försöka förändra det man tycker saknas, för att berika allas vårt husbilsliv?

Ett är säkert, vi delar alla som är medlemmar i HBK, en önskan att klubben skall göra vårt husbilsliv, vår hobby och fritid ännu bättre.

Tror vi är många som önskade att klubben blev aktivare i debatten, mera synlig ....... ja, det är väl upp till oss medlemmar att i sådant fall arbeta för det.

TommyD
 
Toppen