• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LiFePO4 batteri Sunlux® Powerbox

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
hej
Alla ni som använder LiFePO4 batteri Sunlux® Powerbox och specielt den appen
som pratar med batteriet för att visa batteri status som, output, remaining power, temperature mm.

Jag vill införa nya funktioner som t.ex. alarm vid 10% kvar, alarm vid för låg/hög temperatur sms notifikationer för eventen naturligtvis, och mera saker.

Har du något önskemål på fler funktioner i appen?
 
Senast ändrad:

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Har pratat med Mathias han säger då jag frågar om jag får tillstånd att förbättra appens kod följande;

CITAT:
"Hej Hans,

Jag behöver ta din fråga med vår underleverantör som utvecklat appen. Skulle du vilja modifiera appen för eget användning så bör det inte vara några problem så länge du ej sprider eller säljer appen vidare. Jag behöver även kolla upp detta med tillverkaren av BMS:en så att det inte finns någon risk att det påverkar hårdvara och gällande garanti på batteriet som helhet.

---
Med vänlig hälsning
Mathias Johansson"

Kom på att jag inte har frågat Mathias om dom kan uppdatera appen :twitcy:
 
Senast ändrad:

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Original appen från sunlux är kostnadsfri, förändringarna jag gör medför kostnader för molntjänster, tror tillverkaren av den BMS för Sunlux batteri väntar in i det längsta med att göra det pga kostnader kontra behov. Ska fråga dom om de vill ha min källkod att bygga på då det bara är kul om det blir bättre

Alla ändringar jag gör medför enbart läsning av batteriets data, att man lyssnar när batteriet sänder data, detta påverkar inte den inbyggda BMS negativt och därav inte hårdvaran. Som sagts tidigare den som använder min version kommer ändå i konflikt med Sunlux frikostiga garantier(inte för att jag skulle ge min version till någon)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53814

Guest
Original appen från sunlux är kostnadsfri, förändringarna jag gör medför kostnader för molntjänster, tror tillverkaren av den BMS för Sunlux batteri väntar in i det längsta med att göra det pga kostnader kontra behov. Ska fråga dom om de vill ha min källkod att bygga på då det bara är kul om det blir bättre

Alla ändringar jag gör medför enbart läsning av batteriets data, att man lyssnar när batteriet sänder data, detta påverkar inte den inbyggda BMS negativt och därav inte hårdvaran. Som sagts tidigare den som använder min version kommer ändå i konflikt med Sunlux frikostiga garantier(inte för att jag skulle ge min version till någon)
Varför skriver du om en app som ingen någonsin får använda?
Bara för att berätta att du kan eller varför?
 

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Ser att appen dör speciellt för Samsung Galaxy S3 api >api21 pga av bugg . Fixar detta nu klart om en timme ny version 1.2.
Tack för hjälpen med beta test. Beta test från början tar lite tid innan appen blir stabil
 
Senast ändrad:

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Sunlux tvingar mig att ta bort appen från Google play. Tråkigt detta då dom inte har planer på att uppdatera deras app med de ändringar jag har gjort, enligt Mathias Johansson Sunlux.

På Sunlux vägnar, vill jag uppmana alla att inte använda min app! :(
 
Senast ändrad:

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Tack alla för deltagande i detta och tack till er som kontaktat Sunlux och då ytterligare påvisat behovet. Hela tanken med denna tråd(från start) har varit att visa för Sunlux att det finns ett utökat behov. Tyvärr verkar det inte i nuläget ha fungerat trots erbjudande om gratis konsultation/källkod. Erbjudandet kvarstår dock under begränsad tid.

Vi får vänta och se och hålla tummarna.:spinny:

Vill förtydliga att Sunlux är ett bra företag med bra produkter. Deras batteri håller extremt bra kvalitet och dom har mycket bra kundservice. Jag rekommendera deras batteri alla dagar om året!"
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
handlar hellre av ett företag som lyssnar på, och sätter kunden i centrum.

Ur en annan synvinkel kan det ju faktiskt vara precis det som sunlux har gjort just nu.
De håller väl nån form av garanti på batterierna och de kanske föredrar om deras kunder använder saker de själva har kontroll på om det skulle uppstå något problem som leder till en garantifråga.

Mvh jocke
 
Toppen