• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ibland blir man positivt överaskad, denna gång av Alde i Färlöv.

larsdalberg

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Ale
HBK-Nr
6606
Medlemskap
2024
Jag var och bytte glykol i värmesystemet hos Alde Servicecenter förra onsdagen i Färlöv och blev rejält imponerad. Alla var otroligt trevliga. Innan mekaniker skulle börja med bilen
så gick vi igenom om det fanns några skador/repor på bilen, underskrift och allt. Samma procedur vid utlämning.
Det har jag aldrig varit med om. Mekanikern, Magnus gick igenom jobbet och vad han hade gjort.
Förutom vätskebytet hade han
bla justerat hastigheten på pumpen, efter det så lade han säkert en kvart på att förklara alla menyer i panelen. Han tog sig verkligen tid. Hela besöket osade kvalitet. Tack Magnus!!
Nu brummar värmaren så fint vid havet utanför Åhus....❄️
MVH
Larsalde.jpg
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
683
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Kan bara instämma. Jag hade också ett mycket positivt möte med Magnus i slutet av september då han bytte glykol och justerade ned pumphastigheten. Tydligen är det vanligt att husbilstillverkarna ställer upp pumphastigheten (för att få bort luften i systemet) när dom fyller på glykol för första gången, och sen glömmer att sänka den till 2. Vid eftersnacket fick jag bra och tydliga svar på alla mina frågor om pannan.
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Jag var där för ca 1 vecka sedan och diskuterade extra fläkt till husbilen. Jag har Adria 670 SLT med toalett o dusch längst bak i bilen. Värmen kommer dåligt dit fick en fantastisk information och de tog god tid på sig att informera.
Lennart
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Jag kan tillägga att Alde alltid varit mån att göra bra arbete. Redan på 80-talet fick jag samma fina bemötande.
 
J

jörgenP

Guest
Hej! Jag har en lika dan bil, kan du informera oss andra om vad den fantastiska info bestod av?
Tack på förhand.
Jörgen
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Jag kan tillägga att Alde alltid varit mån att göra bra arbete. Redan på 80-talet fick jag samma fina bemötande.
Samma här, jag hade en Adria 305 där jag hade problem med värmen. Det var sk punktvärme, vi kallade det centralvärme, varmt i mitten av vagnen. Brännarna var slut. Monterade ut pannan och körde till Färlöv med den, en vecka senare hämtade vi den, nyservad och fin till en ringa peng.
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
76E2533F-554A-4EF2-B24D-DCC9B75E76DD.jpeg
Jag var där för ca 1 vecka sedan och diskuterade extra fläkt till husbilen. Jag har Adria 670 SLT med toalett o dusch längst bak i bilen. Värmen kommer dåligt dit fick en fantastisk information och de tog god tid på sig att informera.
Lennart
De informerade om denna fläkt och att den ska monteras så nära pannan som möjligt på den slangen som går till badrummet
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Dom har varit duktiga och hjälpsamma långt innan dom hade ett service center. När bilen var ny hade jag ett jobb i Småland och låg och frös i bilen. Riktigt arg körde jag till Färlöv på vägen hem och utan föranmälan så tog man hand om mig och felsökte. Man konstaterade att det var ingen fel på pannan så jag fick lämna bilen på ett annat ställe för felsökning. Lämnade bilen till Vinslövs fritidscenter som skruvade itu hela bilen och var på väg att ge upp men med viss envishet så hittade man felet. Bild nummer tre Dethleffs A6881 ADVANTAGE elegance Globetrotter
 
Toppen