• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

F

F.d. 14324

Guest
Jag har inte varit där, men nästa sommars semesterplanering startade precis när jag läste inlägget.
Stevns Klint med Højerups gamla kyrka gissar jag. :)

mvh jocke
 

61lilwil

HBK Medlem
Inlägg
317
Kommun
Sala
HBK-Nr
16762
Medlemskap
2024
Alldeles rätt Jocke.... och Stevns Klint med kyrkan och Fyren är väl värt ett besök.
Över till dig....
 
F

F.d. 14324

Guest
Vibbarna är rätt Clas, Hirtshals fyr och även Hirtshals west coast battery är klart besöksvärda ställen. :)
Google Maps

Spåret över till dig.
 
F

F.d. 32985

Guest
Tackar. Tyvärr blev vårt besök i Hirtshals bara någon dag för det regnade från sidan så paraply hjälpte knappt och blåste sönder.

Men vi åker vidare på resan, men vart?

F029AEDA-F4D2-43C4-9056-4C654B72FFD0.jpeg
 
F

F.d. 14324

Guest
Lite av en luring alltså. ;)

Nu tar vi nästa och jag lovar att vi lämnat fyren nu, var är vi här:

spåret.jpg
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
At du er langt sør på Jylland er klart, på toppen av bygningen står det Nordslesvig området som ble gjennforent med Sønderjylland etter første verdenskrig. Har for meg at det står på et av de høyeste punkt i Danmark.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Eftersom en snabb googling på texten på tornet ger svaret, tycker jag att Sjöberg ska få chansen att ge oss en annan nöt att knäcka.

Pålle
 
F

F.d. 14324

Guest
Nä, ni väljer ju själva hur nöten ska knäckas och än så länge har jag inte sett rätt svar i tråden. ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Uten bruk av google så kan jeg si at det ikke er på det høyeste punktet i Danmark, mener denne høyden er nummer 2 foran Himmelbjerget som mange tror er det høyeste - ja jeg har vært der og vet hvilken høyde dette er. Det er så lenge siden jeg var der oppe at det ikke var parkering så høyt som det er nå. Det høyeste punktet ligger 200m fra dette punktet.
 
Toppen