• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Råå småbåtshamn.

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Att känna till.
Stannade till ett tag i söndags på badplatsparkeringen söder om Råå småbåtshamn.
Den är stängd för parkering några veckor.
15/10-9/11.
Varför och vad som man skall göra har jag ingen kännedom om.
DSC_3183-4488x2525.JPG DSC_3184-4488x2525.JPG

Krister.
 

Helene & Micke

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2024
Krister om du tittar på den nedersta bilden så ser man Skytteklubbens mark. Där kommer det att anläggas en ställplats. Vi var här i somras när folk från Kommunen och Skytteklubben gick runt med sprayfärg, block och penna. Vi undrade och fick då reda på att arrendet för parkeringen som Skytteklubben har går ut och då vill kommunen ha den tillbaka. (Detta är parkeringen som vi husbilar står på) Kommunen ville då hjälpa klubben med att anordna en ställplats. Så det dem då gjorde i somras var planering och uppmätning inför denna ställplats. Vad vi fick förklarat så kommer då den nuvarande parkeringen gå till båtuppställning.
De trodde då att det skulle bli plats för 10-12 bilar. Vet däremot inte hur de tänker kring el och tömning. Vet att de diskuterade att toalett fanns vid badstranden och då kunde man ändra tidsinställningen så tillgång till toalett finns.
Vi får väl vänta och se!
Mvh Helene och Micke
 
Toppen