• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Önskar tips på camping eller ställplats direkt vid liften

F

F.d. 52118

Guest
Hej!
Admin får gärna flytta inlägget om det ligger fel.

Är helt ny i husbilsvärlden och planerar för en första skidresa (slalom) med husbilen i Sverige. När jag kikar på campingar och ställplatser i Jämtland, Dalarna etc så hittar jag bara ställen som ligger en bit från själva skidanläggningen. Det är så bökigt att pulsa med pjäxor och skidor långt, har dessutom barn som inte orkar sådant, särskilt inte efter en dag i backen.

Hur gör ni som vintercampar och åker slalom, hur tar ni er från campingen till skidanläggningen? Känns ju helt onödigt att åka upp till fjällen med husbil OCH personbil.. Eller ska man fricampa på skidanläggningens parkering? Eftersom vi är nybörjare (och barnen vill surfa, kolla tv etc) så står vi gärna med el iallafall nu första vintern.

Vore superglad för tips på campingar eller ställplatser, gärna med el, direkt vid skidanläggningar i norra Sverige.

Tack på förhand! /Dartanjang
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sälen har flera campingar direkt vid liften. Ställplatser är det sorgligt nog värre med. Vi brukar pussla oss fram, parkerar vid liften på dagen och flyttar bilen på eftermiddagen. Lindvallens parkering Söderåsen funkar bra, så även Tandådalen Östra. Eluttag har vi eget, Honda 10i.
 
F

F.d. 52143

Guest
Sälen har flera campingar direkt vid liften. Ställplatser är det sorgligt nog värre med. Vi brukar pussla oss fram, parkerar vid liften på dagen och flyttar bilen på eftermiddagen. Lindvallens parkering Söderåsen funkar bra, så även Tandådalen Östra. Eluttag har vi eget, Honda 10i.

Sälen har flera campingar direkt vid liften. Ställplatser är det sorgligt nog värre med. Vi brukar pussla oss fram, parkerar vid liften på dagen och flyttar bilen på eftermiddagen. Lindvallens parkering Söderåsen funkar bra, så även Tandådalen Östra. Eluttag har vi eget, Honda 10i.
Hur länge per dygn behöver du köra elverket under vintertid?
 
F

F.d. 55374

Guest
Campingen vid Tännäskröket är inte direkt vid liftarna, avstånd ca 200m.
 
Toppen