• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny husbilsägare idag, vilken försäkring är "bäst"

J

JPAlpsten

Guest
Idag har jag och min man blivit ägare till en Eura husbil, efter att ha haft husvagn i många år. Ska bli spännande att uppleva campinglivet med husbil istället. Nu till frågan om vilken försäkring är bäst, vi funderar på Caravan Clubs försäkring, finns det några fler tips är vi tacksamma
//Pernilla
 
D

Deleted member 11118

Guest
När det gäller din fråga kommer du säkert få många svar. Kanske skulle du i din rubrik ha med ordet försäkring med så får du fler läsare. Välkommen till HBK
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Fullfölj din tanke på CCs försäkring. Till ett bra pris får du den mest husbilsanpassade försäkringen och ett bra reseskydd.
 

ingerbenny

HBK Medlem
Inlägg
227
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
11542
Medlemskap
2025
Har själv bytt till Caravan och är ganska nöjd.
Håll dock koll på kostnaden, dom verkar ha lite svårt att räkna.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
I juni 2017 gjorde jag en ganska ambitiös marknadskoll, vad gäller försäkringar för husbilar. Orsaken var att vi fick en prishöjning från Folksam på över 17%, utan orsak från vår sida.

Här finns redovisningen; Försäkringar. Ang avtal med Folksam Inlägg nr. 18

Vid årets förfallodag gjorde jag åter en kontroll hos de olika bolagen och det var i princip inga förändringar.

I vårt fall valde vi Länsförsäkringar, inte för att de var billigast, men deras försäkring passade just oss bäst och vi har fortsatt den. Kollade även CC’s försäkring helt anpassad för oss husbilsåkare och den verkade också bra.

Folksam har fortsatt den absolut bästa försäkringen för de som reser utomlands en längre tid, inte ställer av bilen och är medlemmar i HBK.

TommyD
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
I juni 2017 gjorde jag en ganska ambitiös marknadskoll, vad gäller försäkringar för husbilar. Orsaken var att vi fick en prishöjning från Folksam på över 17%, utan orsak från vår sida.

Här finns redovisningen; Försäkringar. Ang avtal med Folksam Inlägg nr. 18

Vid årets förfallodag gjorde jag åter en kontroll hos de olika bolagen och det var i princip inga förändringar.

I vårt fall valde vi Länsförsäkringar, inte för att de var billigast, men deras försäkring passade just oss bäst och vi har fortsatt den. Kollade även CC’s försäkring helt anpassad för oss husbilsåkare och den verkade också bra.

Folksam har fortsatt den absolut bästa försäkringen för de som reser utomlands en längre tid, inte ställer av bilen och är medlemmar i HBK.

TommyD
....och inte åker hem längre tid än 7 dagar under övervintringsperioden.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.499
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Vi har CCs försäkring den kräver medlemskap på caravanklubben ...husbilsklubben har rabattavtal ?med Folksam med lite andra villkor..
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Idag är det enkelt att välja bolaget med lägsta premien!
Fråga i resp. bolags formulär och premien dyker upp innan man blinkat färdigt.
Jag frågade för några månader sedan och sänkte årspremien med ca 2500 kr, det vill säga 6-7 kr dagen som räcker till en knapp halvliter bränsle.
Återstår att se om premien återspeglar nyttan vid en ev. försäkringsskada?
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
995
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Folksam har inte höjt självrisken på flera år skryter dom med men dom har ändrat villkoren på t.ex. motorskada från 8 000 mil ner till 4 000:- mil dvs 5 000:- eller 2 000:- i självrisk - kallas inte det för att försämra? (Vår har gått 7 000 mil och hamnar på "fel sida"!)
 

Åke o Maria

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
19597
Medlemskap
2024
Har haft Folksam i många år men nu är det för tillfället stopp
Vår försäkring landade på 9006 kr med alla rabatter avräknade.
Medlemsrabatt 1125 kr
Samlingsrabatt 1125
Folksam utan rabatter 11250 kr
Caravan Club Water Circels slutade på 6815 kr/år villkor lika bra om inte lite bättre tyckte jag.
En besparing på 2191 kr med rabatter utan rabatter 4434 kr hur kan det vara möjligt.
Försäkringen gäller en Adria Sonic 2013
 

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Försäkringar är tydl.en djungel.Skulle aldrig mer ha Folksam men en dag fick jag en offert som jag beslöt kolla upp.Så sen några år har jag Folksam.Har nu två år i rad jämfört olika förs.bl.a.CC.Premien har legat mil från min nuvarande.Blir konfunderad när jag läser de premier som tydl.betalas.Jag ligger långt under de summor som nämns här.Har HBK:s avtal med Folsam
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Försäkringar är tydl.en djungel.Skulle aldrig mer ha Folksam men en dag fick jag en offert som jag beslöt kolla upp.Så sen några år har jag Folksam.Har nu två år i rad jämfört olika förs.bl.a.CC.Premien har legat mil från min nuvarande.Blir konfunderad när jag läser de premier som tydl.betalas.Jag ligger långt under de summor som nämns här.Har HBK:s avtal med Folsam

Har du några siffror som du vill dela med dig....bara texten säger ju inte så mycket ;)
 
F

F.d. 55374

Guest
Någon som vet var man kan jämföra bilförsäkringar utan att uppge personnr.
 
Toppen