• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parkering under Äppelmarknaden i Kivik!

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
På grund av minskad tillgång till markytor runt Kivik har de i dagsläget endast möjlighet att genom Äppelmarknaden erbjuda fri parkering till personbilar på sina anvisade parkeringar.
Husbilar med handikappbevis har möjlighet att parkera på deras handikapparkering vid södra entrén.
Husbilar i övrigt hänvisas till Kiviks Familjecamping (fullt) samt husbilsparkeringar runt campingen. Priser 400 kr för helgen. Det går inga bussar från dessa parkeringar till själva marknaden, 1.6 km.
 
Senast ändrad:

Kenneth johansson2

HBK Medlem
Inlägg
76
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
22556
Medlemskap
2024
Vi står på fältet hö sida när du kommer från Brösarp, betalade nyss 300 för två nätter. Förstår inte varför de flesta tar fältet andra sidan vägen där det tydligen kostar 400 och där man står väldigt trångt. Kanske beroende på att vid vårt fält finns varken skyltat eller ngn inkastare.
Så för vår del ”skjuter man sig inte i foten”, vi lär komma tillbaks nästa år.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Det är kommunens mark som disponeras av Kiviks Familjecamping under marknadstiden.
Det var faktiskt helt ok i år.

3 dagar och två nätter: 400 kr (campingen 720 eller 810 med el)
Nyklippt gräs
Tydlig invisning
Frallor och äppleknyten varje morgon kl 7:40 till rabatterat pris
4 m runt om mellan bilarna
Bajamajor
Sopcontainer

Det jag saknade var buss till marknadsplatsen vilket dom har haft tidigare år samt en mycket tydligare husbils-information på deras hemsida..
 
F

F.d. 24550

Guest
Om man kommer i sin husbil och inte vill övernatta utan bara stanna ett par timmar, så är man inte välkommen? I så fall kan jag hålla med om att parkeringen som står till buds blir dyr.
 

Sten 44

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Varberg
HBK-Nr
4650
Medlemskap
2024
Hej! Har någon inf. om husbilsplatser inför äppelmarkanden 2019? Jag har varit i kontakt med turistbyrån som inte bryr sig som vanligt utan hänvisar till Kiviks Camping! Det kan kanske vara någon privat som ordnar något säger dom!! Men dom vet som vanligt ingenting. Campingen har motarbetat oss tidigare så det känns sådär att vara tvingade att samarbeta med dem. :msn_quest:
 
Senast ändrad:

Happylife

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
25937
Medlemskap
2024
Finns kanske nån bonde runt Kivik som kan öppna ett hål i staketet till en nyslådd äng för en hundring. Kan va värt en hundring.
 

suned

HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Falun
HBK-Nr
27248
Medlemskap
2024
ja ja, allt kostar vid alla tillställningar,var i orsa o titta på orsa kul ,vilket skit på ren svenska , alla högg helt vilt , en 33 läsk 30 kr ,tur att vi inte var hungriga , vi körde hem .
 
Toppen