• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Plåtisägare! Som satt regnlist över skjutdörrsöppningen!

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Skulle vilja få tips om någon sorts gummi?list att klistra över öppningen.
Har märkt att det droppar rätt friskt rakt in när jag öppnar skjutdörren vid och efter regn. Markisen hindrar visserligen vattnet fr taket men jag skulle behöva nånting som förhindrar droppet som rinner på väggen precis ovanför öppningen. Har hittat en klumpig stel smutsgråvit U-list bland husbilstillbehör, men jag vill ha något smidigare och svart.
Hoppas det finns nån här som hittat något användbart och kan tipsa mig.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Ja det var nog "overkill" :msn_wink: Vill jag ha dörren öppen vid regn är det bara rulla ut markisen ett par dm.
Det jag söker är en enkel list att klistra precis ovanför öppningen så vattnet inte rinner rakt ner utan åt sidorna ist m hjälp av listen.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Har själv tänkt skaffa en list men har inte kommit till skott. Har hittat en list från Dometic med belysning som ser bra ut eller går man till plåtslagaren som gör en specialare i aluminium eller rostfritt.

KAMA Fritid
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
7bde986b-c79f-44f4-a288-8e6d78c76651.jpg Tack för tipsen! Hade dock hoppats på att hitta något enkelt användbart här hemma.
Läste en tråd här på forumet tidigare i år om någon/några som hittat nåt enkelt (tror Biltema?) som fungerade. Hittar vare sig tråden eller när jag letat runt i butiker. Behöver ju inte vara något anpassat just för detta ändamål.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.251
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Den måste kanske vara U-formad. Då blir det värre men de har naturanodiserade aluminiumprofiler i U-form som kanske skulle kunna funka. Dessa finns i en- och två-meterslängder.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.653
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Har man markis (invevad), så rinner vattnet ut över passagerardörren. På vissa får man komplettera skarven mellan maskis/plåt med en tätande remsa
 
Toppen