• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Murphys lag

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.568
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Liten lägesrapport.

Åkte mot Moseldalen i måndags. Kommen ner i Danmark visade det sig att bredbandet inte fungerade, det som fungerat oklanderligt ända sedan jag tecknade avtalet. Det visade sig att den delen som rörde utlandstrafik hade stängts av. Det hade inte jag fattat, trodde att ett avtal måste sägas upp för att ändras. Så var det nu inte.
Fick öka surfmängden på telefonen istället.

En bit ner i Tyskland orkade inte Garmin komma med förslag på vägval. Blev bara en nolla i rutan där resultatet skulle visas. Efter en stund senare kom en ruta med text som talade om att det var väldigt många vägar att analysera. Sedan hände inget mer. Apparaten kan dock användas som en karta, hastighetsmätare samt att jag kan se var det finns ställplatser, banker restauranger mm. Fru talman har dock blivit helt tyst.

Eftersom man är en man med både hängslen och livrem så kunde jag plocka fram min gamla TomTom ur ett skåp. Matade in koordinaten till campingen i Koblenz och körde glatt vidare.

Murphy ger inte upp så lätt! Väl inne i Koblenz blir jag visad över Mosel, över Rehn och omedelbart till höger in på smågator mellan gamla hus. Väldigt trångt där. Då visar sig målflaggan på skärmen, MITT UTE I VATTNET. Inte enkelt att ta sig tillbaks till anständiga vägar men fick matat in adressen till campingen istället och blev skickad via gator som passade bättre för cyklar än en HB 2,34 × 7,40. Väl ute ur det trånga området kändes det bättre ända tills jag kom till en höjdhoppsställning upplagd strax under europarekordet.

Det var bara att vända. Med en mur på ena sidan och ett staket max. nio meter därifrån på andra sidan så gick det några minuter där också.

Så småningom kom vi ändå till campingen för att konstatera att HB:n före oss fick den sista platsen

SUCK.
Ingemar.
 

DavidS

HBK Medlem
Inlägg
127
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2024
Hej. Samma sak med bredbandet för oss i somras. Att säga att Telenors support var urusel är ett understatement... För vår del slutade det med att vi fick igång det först när vi kom hem igen. DavidS
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.568
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Jodå, hittills bara bra. Både vinet och vädret är gott här vid Mosel.

Gjorde en reset genom att hålla inne startknappen på Garmin ca 10 sek. sedan började hon tala igen. Har legat still utanför Zell två dagar men skall se i morgon om det fungerar igen
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag har haft liknande problem med både min Garmin & min TomTom. Efter uppdateringar av både kartor & programvara har dom fungerat oklanderligt både här hemma & nere i Europa.
 
Toppen