• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Löst Plisèegardinens upphängnings arm är sönder

Anders W

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
25924
Medlemskap
2024
På vår Burstner Aviano har armen som håller uppe gardinen gått av tidigare och förre ägaren limmat fast öglan
men det blir fel vinkel så att den lossnar igen/bryts av.då den fixeras på fel plats
Var hittar jag en begagnad kpl eller kpl. arm med magnet och öglan som håller allt upp
 

Bilagor

  • Plissègardin 001.JPG
    Plissègardin 001.JPG
    3,7 MB · Visningar: 169
  • Plissègardin 002.JPG
    Plissègardin 002.JPG
    4,2 MB · Visningar: 166

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
det är svårt att hitta begagnat, jag har haft samma problem och letade mycket och länge, hade turen i samband med Burstner konkursen hitta en firma som hade en över i konkursen som jag fick köpa billigt.
Men testa med Begagnade husvagnsdelar och husvagnsskrot i Sjöbo, Skåne de har en massa husbilar som de skrotar och plockar delar
från.
MVH
Bengt
 

Anders W

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
25924
Medlemskap
2024
Nu har jag haft samma tankar Pålle och Sacce men inte vetat vem tillverkaren var och mitt nästa steg är att jag ska besikta HB i morgon bitti , sedan får jag se nästa steg då bilen ska användas i helgen igen väntar tills efter helgen innan jag tar bort magnethållaren och gör som Sacce föreslog.

Ett problem är hållaren sitter runt en ten som sitter fast mitt på och i båda ändar - mycket skruvande.
Kan man hitta reservdelsbilder på en Burstner på nätet
Hur som är det bra att få nya infalllsvinklar - Tack
 
Toppen