• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Omstart Oyster Cytrac Dx

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Hade samma problem.
Gjorde en ”Blindsökning” på satelliten Thor5 och då fick jag tillbaka SVT-kanalerna och en hel del andra.
 

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Hej igen, jag hänger inte riktigt med, uppdatera firmware förstår jag inte och när jag uppdaterar kanallistan får jag inte ner några nya kanaler. Känns som att jag behöver hjälp.
 

Arnesyla

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Gävle
HBK-Nr
26682
Medlemskap
2024
intressant, beställde ett depositionskort och en kortläsare från canal digital förra året när husbilen var ny, (köpte den i Tyskland med färdigmonterat parabolpaket), provade det då en gång och fick efter mycket provande in TV1 + TV2. Men nu är det hopplöst. Har prövat att fabriksåterställa TV-n flera ggr. och söka alla kanaler på Thor 0,8 W igen men utan att hitta dom svenska kanalerna, bara 393 st. andra. Har kontaktat canal digital ett flertal gånger och får lite svävande / olika svar varje gång men senast idag säger dom att jag skall ominstallera kortläsaren i TV-n, men kan inte någonstans hitta hur det skall gå till. Tacksam för all hjälp.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Mener det er en ny transducer på Thor, det vil si en ny bærefrekvens. Denne må inn i tunerens programvare, enten for hånd eller ved en oppdatering av denne. For Oyster er dette todelt, firmware og kanalliste. En annen sak er om tuneren takler HD kanaler.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Thor har börjat sända TV1 och TV 2 med MPEG 4, så kan inte din mottagare till parabolen ta MPEG 4 kan du inte se HD kanaler. Då får du hitta andra lösningar tex TV med CA-modul, tv-box osv.
MVH
Bengt
 

Arnesyla

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Gävle
HBK-Nr
26682
Medlemskap
2024
Hur vet man om ca-modulen (kortläsaren jag köpte från Canal Digital) kan ta emot mpeg 4 ? Det borde väl Canal digital veta tycker jag. Dom påstår att dom har skickat uppdateringar till kortläsaren / kortet flera gånger. men det blir ingen skillnad.
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.720
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Jag fick in Norska kanaler helt plötsligt men jag har en Aldenparabol
Ringde CD och som skickade ut en uppdatering , det hjälpte inte
Som sagt CD har bytt någon frekvens på Thor
Jag skulle göra en ny kanalsökning på boxen,men hade glömt pinkoden
Tog kontakt med Alden fick en pinkod men jag fick inte till det i alla fall ,tog en ny kontakt med Alden och kollade om dom hade någon uppdatering men det hade dom inte.
Nästa steg är att göra en manuell kanalsökning
Ingen brådska dock vi tittade på tv under semestern med Comhem appen i paddan och till tv:n via en kabel.

Roffe i Östersund
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
CA Modulen administrer kun nøklene for dekryptering av datastrømmen, dekoding av MPEG kompresjon ligger i egne kretser i tunerene så der kan Canal Digital kun kommentere de som de har testet.
 

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Om någon lyckats lösa problemet STS:s kanaler så skriv gärna hur så får man kanske fler möjligheter att lyckas. Ligger felet på CD eller på Oysters box?
Blir så less när det inte fungerar.
Tackar på förhand.
Kjelle
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Jag kanske uttrycket mig slarvigt, satellit mottagaren hittar inte TV1 & 2 då den antagligen inte kan ta i mot HD signaler(MPEG 4). Därför hittar du inte dessa kanaler.
Detta kan man gå runt men det häger på hur din TV är kopplad. Ställ in någon Cmore kanal på satellit mottagaren, tryck sedan på fjärrkontrollen till parabolen "AV" och byt sedan kanaler på tv-n med tv-ens fjärrkontroll.
MVH
Bengt
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
För de flesta är problemet med Oysters mottagare(box) de är för gamla för MPEG 4. Finns nyare modeller som är HD mottagare.
Detta kan man lösa på vad jag förstår på 3 sätt, byta Oysters box till HD(dyrt) ,TV med CA-modul ( se ovan) eller Cmore box som kopplas till Oysters mottagaren som en AV-produkt.
MVH
Bengt
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det e nå 10 år siden Oyster HD kom, men det tok noen år før de ble standard i nye biler. Kjennetegnet på HD boksene er at det ikke er en SAT OUT kontakt på baksiden slik det er på de eldre. HD boksen har og HDMI som standard kontakt for signal til TV, de eldre har composit video og to lydkontakter - mange modeller hadde og SCART kontakter.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Er det en eller 2 plasser for CA modul? HD har en plass SD har 2 plasser. På baksiden er det flere forskjeller, mest synlig er SAT OUT kontakten på SD boksene - denne mangler på HD.
 

Cresendo

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Lomma
HBK-Nr
13455
Medlemskap
2024
Kontakta JR-larm i Lindome. Dom har instruktioner som löser många problem med omstart.
Försökte själv göra en omstart med misslyckades. JR hjälpte mig och skickade med en intstruktion som gäller för min anläggning. Dessa anläggningar är inte anpassade för vanligt folk. Man måste vara en "supernisse" för att hänga med i den världen.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
En HD Europa oppdateres ved hjelp av et usb minne. Last ned siste oppdatering fra Ten-Haaft og kopier til en minnepinne.
 

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Hej igen!
Tack för all hjälp men tyvärr så lyckas jag inte få fram SVT:s kanaler, kan det bero på tv:n? Känner mig just nu uppgiven över alla försök jag gjort. Om jag hinner innan det bär av söderut skall jag göra ett besök hos Jr. Återigen tack ni som försökt hjälpa mig.
Kjelle
 
Toppen