• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TIPS:Manuel,lös Parabol

ÄLG1

FD HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Har nogra här manuella,lösa paraboler,ock hur är Era
erfareheter med dessa?At sätta på marken e.l.

Nogon särskild typ att rekomendera??

Till Canal Digital
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Vi hade en lös parabol förr för att ta in svt-world i Spanien. Ibland gick det på några sekunder att rikta in den mot satelliten, ibland några minuter. Jag brukade först se hur andra hade riktat sina paraboler. En bra hjälp kan man få av en tabell eller app för att veta kompassriktning och höjdläge till satelliten för olika platser i Europa. När man riktar in den måste man kunna se teven för att avgöra när man har kommit rätt.

När det blåser måste parabolen förankras på något lämpligt sätt eftersom den annars kan ramla omkull eller vridas ur läge.
 

ÄLG1

FD HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Då måste man vara ett ställe med bra internät-tillgång.Ska man använda mobilnätet när man är ute å reser,används ungefär 2 GB pr.timme om man vil titta på SVT eller nåt.Lite för tidligt vil jag tro,att avsluta parabol-användandet.
 

lasseh

FD HBK Medlem
Inlägg
85
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15782
Medlemskap
2021
Om du tittar på SVT över nätet så gå längst ner på menyn och ställ in lägre upplösning så förbrukar du troligen 0,6-0,7 GB i timmen.
 
F

F.d. 32985

Guest
De jag använder är:
Cmore drar som lägst 0,2 GB mobildata vid låg inställd videokvalite
Canal Digital som inte visar hur mycket det drar vid låg inställd videokvalite
SVT play 330 MB vid begränsad dataanvändning
TV 4 som likt Canal Digital inte redovisar hur mycket det drar vid låg inställd videokvalite.
 
J

Jarn

Guest
För att komma tillbaks till ursprungsfrågan så är här prylarna jag köpte av företaget HM-Sat i Tyskland.
Tanken var att jag dels skulle ha den hemma för att kunna se många fria kanaler, bl.a Formel1 på RTL, men även CNN, Euronews, BBC m.fl för att inte tala om all fin underhållning på det tyska kanalerna.
Dels skulle jag ha med den i husbilen, därav köpet av benställningen.
Så jag har fäst den hemma på garagetaket så att den enkelt går att sätta tillbaks i samma position, jag köpte även till en liten SatFinder för några tior.
Nu när man har mycket tillgång via Playfunktioner utomlands, så har det inte blivit av att jag tagit den med mig i husbilen, utan den sitter bra hemma, är liten o diskret också. Om jag vill ha med den så är det enkelt som sagt.

Selfsat H30D1 Flachantenne Single LNB-Version | Selfsat | Antennen | Digitale Sat-Receiver, Anlagen und Zubehör - hm-sat-shop.de

Wand-/Dachmontage | Montage Zubehör | Digitale Sat-Receiver, Anlagen und Zubehör - hm-sat-shop.de

Octagon SF 118 HD Entrance USB Sat Full HD Receiver | Octagon | HDTV-Receiver (Sat) | Digitale Sat-Receiver, Anlagen und Zubehör - hm-sat-shop.de
 
Toppen