• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur gör ni?

Happylife

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
25937
Medlemskap
2024
Hur gör ni när ni tömt grå/vattentank när ni inte ska ut på några veckor? Stängda ventiler eller öppna.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Förstår inte "stängda ventiler"... Vi har takavluftning från tanken (även toa kassetten) hela tiden, det enda vi "stänger" är att vi sätter vaskpropp i köket och duschen så att det inte skulle lukta när vattenlåset torkar ut.
 
K

KalleIAnkeborg

Guest
Oftast öppet. Inte av någon speciell anledning, brukar bara bli så.
 

Leif Torså

FD HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7691
Medlemskap
2023
Jag stänger alla kranar mot omvärlden. Jag vill inte riskera att få in insekter eller möss i tankarna. Att få t.ex. ett getingbo i färskvattentanken vore ingen höjdare.
Leif Torså
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Stängd. Efter att jag en gång glömt att stänga den innan avfärd, vilket man senare pinsamt blev varse på en rastplats.
 

Happylife

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
25937
Medlemskap
2024
Verkar vara både för och nackdelar med att låta kranen vara öppen efter man tömt gråvattentanken. Funderar också på färskvattentanken om man inte ska ut på ett par veckor. Stängd o försluten eller öppet och ventilerat?
 
Toppen