• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fartkameravarning avstängning

Göran & Marie

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Västerås
HBK-Nr
7185
Medlemskap
2024
Inställningarna som Knarrevik så tydligt dumpat bilder på använder vi och det är perfekt
Men frågan hur man stänger av fartkameravarningen kvarstår då det är förbjudet i vissa länder med fartkameravarning
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Det är faktiskt så att i en del av dom länderna bl.a Tyskland så hjälper det inte att stänga av denna funktion. Eftersom funktionen finns kvar i GPS'en så är den också tillgänglig för dej & det blir böter ändå. Men jag har blivit stoppad några gånger i Tyskland & aldrig har polisen kollat detta. Varenda svensk GPS har detta i sig så någon borde i så fall ha blivit kollade & bötfällda vilket jag tror inte har skett.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Det är faktiskt så att i en del av dom länderna bl.a Tyskland så hjälper det inte att stänga av denna funktion. Eftersom funktionen finns kvar i GPS'en så är den också tillgänglig för dej & det blir böter ändå. Men jag har blivit stoppad några gånger i Tyskland & aldrig har polisen kollat detta. Varenda svensk GPS har detta i sig så någon borde i så fall ha blivit kollade & bötfällda vilket jag tror inte har skett.
Jag har också funderat på detta. Stängde av den nu när vi körde hem från Spanien men vet att det egentligen inte räcker. Säljer de verkligen GPSer i dessa länder utan den funktionen?
 
Toppen