• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byte kamrem i Göteborg med omnejd

Tina o Peter

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
14161
Medlemskap
2024
Hej,
är det någon som har förslag på verkstad som kan byta kamrem på en Fiat Ducato årsm 2013 148 hp ca 3600 mil till ett så rimligt pris som möjligt. Behövs även vattenpumpen bytas vid så få mil?

Kan även tänka mig att köra ett antal mil typ 15-20 om prisnivå är lägre.
 

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Bytte på Autoxperten Ljungskile (däck o fordon) sep 2016 4680:- min är 2.3 jtd tel 0522 23394 det var andra gången liten verkstad strax söder Ljungskile vid gamla E 6 an far son mycket bra verkstad rekomderas. Men det är kanske samma pris på alla Auto erkstäder
olansson
PS ej vattenpump behövs ej min gått 5680 mil vid bytet
 

Tina o Peter

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
14161
Medlemskap
2024
Stort tack för detta förslag. Kollade upp priset och dom var nästan 1800 billigare än en annan verkstad utanför Göteborg. Deras pris låg på 5770 för byte utan vattenpump.
HBK och dess medlemmar kan verkligen hjälpa till och spara slantar då och då.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
landvetter bil ! auktoriserad fiatverkstad ! prata med dem de ger besked om vattenpumpen ! sen har du varla bil i kungsbacka ! lycka till
 

hjonzon

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3240
Medlemskap
2024
Varla bil är väl inte så billiga , Bytte Kamrem där förra året pris 7300 kr men hade en rabattkupong från ett utskick i brevlådan från olika firmor på 500 kr. lämnade fram den och gubben tog den och fortsatte med datan och efter en stund sa han , då blir det 7300 aha men rabattkupongen då .. jaja 6800 då..HM
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
en sån viktig detalj som byte av kamrem kanske inte alltid priset ska få bli avgörande ? för mig är det viktigast att det är kvalitet på utfört arbete och att det används rätt delar !
 
Ö

örjan o irene

Guest
Det är tydligen stor skillnad i pris om det gäller en helintegrerad bil eller övriga modeller? För två år sedan betalade jag 12.000:- för byte av vattenpump, kamrem och alla remmar på en helintegrerad bil, men med 1 års garanti. Dyrt?
 
Toppen