• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselbilar till skroten.

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Lagar stiftas av parlament och där sitter politiker. I de flesta länder väljer folket dvs vi dessa politiker så om vi vill kunna fortsätta att köra husbil till de bilar vi har är utslitna kanske vi borde välja politiker som tycker som vi gör. Bara en tanke:D:rolleyes:
 
F

F.d. 55939

Guest
Fast jag hoppas ju på fler och bättre ställplatser med bra kommunikationsmedel istället för för det ser ut som nu, två tre stycken inne i stadskärnorna.
 
F

F.d. 55939

Guest
Jo, så skulle det nog bli, men frågan är hur många om skulle våga lämna bilen på en parkering av denna typ. Pendelparkeringarna används av allt färre (utmed E6) på grund av ständiga inbrott.

Fast jag hoppas ju på fler och bättre ställplatser med bra kommunikationsmedel istället för för det ser ut som nu, två tre stycken inne i stadskärnorna.
 
S

Sören-6830

Guest
Fast jag hoppas ju på fler och bättre ställplatser med bra kommunikationsmedel istället för för det ser ut som nu, två tre stycken inne i stadskärnorna.
Har kört några tusen mil med husbil i Tyskland de senaste åren och kan inte påminna mig en enda stad med två, tre st ställplatser i centrum. Var har ni sett dessa?
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Nej, NOx uppkommer lika mycket vid HVO100. HVO är bara bra för CO2 eftersom det anses "suga upp" lika mycket CO2 när växtdelar (och annat), som HVO görs på, skapas. CO2 som sedan släpps ut vid förbränning. Alltså CO2-neutralt.

MVH
Hans
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Kryssningsfartyg vid kaj ligger på el. Alla hamnar i Stockholm tog emot cirka 270 kryssningsfartyg förra året inte 800-1000 enbart vid Stadsgårdskajen som artikelförfattaren påstår.Tycker inte man skall göra verkligheten värre än den är.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Miljö är viktig och kan vi påverka med så enkla medel som att på sikt förbjuda fossildrivna fordon har vi kommit en bit på väg.
Alltid något!
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Det stämmer väl att vi har fosilkraft i kraftreserven. Karlshamn har denna vecka räddat oss från elavbrott trots att alla kärnkraftverk levererat för fullt. Hade vi varit utan ett par reaktorer hade delar av nätet fått koppas ur. Vi måste bygga ut mera modern kärnkraft. Vind och sol levererade inget i måndags för det var ingen vind. Vi levde då på kol och olja förutom vatten och kärnkraft.
Snacket om att ta bort kärnkraften är urbota dumt. Skulle sedan alla transporter ske med elbilar och lastbilar behövs ett antal reaktorer till.
 

Matsalamande

FD HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
18216
Medlemskap
2023
Alla önskar vi ren luft att andas och fortsätter människan på det sätt som
som vi gör nu så förstår vi alla hur det kommer att sluta ,men husbilar är både bil och bostad och kan inte klassas som den värsta luftförorenaren precis.
Ex flyget står för lika mycket utsläpp som all biltrafik tillsammans.Så man borde
börja med att begränsa det det.
 
Toppen