• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Medlemsförmåner?

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Åja, Hundstina, genom att skriva här på forum så visar du nog lite av socialitet ändå och umgås med en massa människor behöver man inte i Husbilsklubben; jag har till exempel inte varit på någon träff i Husbilsklubben regi. Men det finns alltid något som kan intressera.
 
F

F.d. 50609

Guest
Så du vet bättre än jag själv vilka intressen och behov jag har? Det var väldigt intressant :wideeyed::spinny:
 
F

F.d. 50609

Guest
Okej då misstolkade jag dig, ber om ursäkt. I min värld är det inte nödvändigtvis särskilt socialt att ställa en fråga i ett forum :)
Visst finns det något för alla, det gör det i de flesta föreningar. Men jag vill (av olika skäl) inte vara med i en handfull olika husbilsklubbar utan tänkte nöja mig med en.
Därför hade det varit intressant att själv kunna se och jämföra vad man som medlem får i olika klubbar. För det är ju bara jag själv som kan veta vad jag personligen tycker är värdefulla fördelar och inte :spinny:
 

Kinnekulle

HBK Medlem (P)
Inlägg
1.229
Kommun
Götene
HBK-Nr
17207
Medlemskap
2024
När jag läser allt detta blir jag lite fundersam, om vi nu vill få in nya medlemmar, varför kostar det 250:- första året? Allt marknadstänkande säger ju att det borde vara billigare just första året för att få med så många som möjligt, det förhöjda avgiften blir ju en tröskel som säkert får många att avstå?

När man blir medlem så får man utskickade dekaler etc så det är den kostnaden som är extra första året. Det är inte speciellt ovanligt i en ideell förening.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jo jag förstår det , men det är nog ett hinder för medlemsrekryteringen, kostnaden för dekalerna inkl. porto är väl någonstans i storleksordningen 25:- till -50:- så med ett introduktionsår med avgift 100:- går vi fortfarande plus men får in fler medlemmar som kanske annars stannar som intresserade, eller går till någon annan klubb, eller stannar helt utanför vilket ju också är ett alternativ precis som Hundstina Två skrivit. Idag är det ju inte så att man behöver en klubb för att få information, om man är bra på att söka vilket alltfler är, finns den alltid någonstans att hämta gratis.
 
F

F.d. 2692

Guest
Jo jag förstår det , men det är nog ett hinder för medlemsrekryteringen, kostnaden för dekalerna inkl. porto är väl någonstans i storleksordningen 25:- till -50:- så med ett introduktionsår med avgift 100:- går vi fortfarande plus men får in fler medlemmar som kanske annars stannar som intresserade, eller går till någon annan klubb, eller stannar helt utanför vilket ju också är ett alternativ precis som Hundstina Två skrivit. Idag är det ju inte så att man behöver en klubb för att få information, om man är bra på att söka vilket alltfler är, finns den alltid någonstans att hämta gratis.
Ditt uppdrag nästa år blir att köpa in dekaler och kuvert, pricka av, packa och köra till posten, du får 50:- för jobbet. Nu skojade jag bara, men det är betydligt dyrare än så. Du har rätt, visst kan man hitta mycket på nätet om man söker. Mina positivaste erfarenheter med klubben är dock alla dom vänner som jag fått under åren, ingen nämnd och ingen glömd. Då pratar jag om riktiga vänner (Inga Facebooks vänner) som jag umgås med även utanför husbilslivet. Nu är jag inte rik, men tycker dock att 100:- är nästan gratis. För detta får jag all information samlad och slipper sitta och leta. Där man ofta hamnar på sidor som handlar om allt annat än husbilar.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Hejsan!
Jag såg i någon gammal tråd att medlemmar i HBK har diverse rabatter på olika ställen. Har nu letat både på hemsidan och i forumen men hittar ingen aktuell information om vad man får som medlem i klubben (utöver tillgång till lite fler forum och filer om jag förstod saken rätt).
Ber om ursäkt om frågan är besvarad förut och jag har lyckats missa det, men skulle vara väldigt tacksam för svar.


Är det något specifikt som du är intresserad av att få rabatt på ?
Drivmedel/gasol , färjor , cyklar , ledlampor ,däck , osv .... listan kan göras väldigt lång samt får man ju en enorm gemenskap .
Sedan är det 100:-/ år efter första året .
Man har läst många gånger då en del har fått hjälp med en del problem och dom har då sluppit besöka verkstad och då sparat mycket pengar .
Valet att gå med är förstås ditt .
 
F

F.d. 50609

Guest
Jo då, jag såg redan vid min första research här att det är 100:-/år efter första året. Och det är inte så mycket pengar, det kan jag hålla med om. Men som Montreal skriver så är jag inte särskilt intresserad av att lägga ut 250:- och lämna ut alla personuppgifter bara för att ta reda på om jag är intresserad av att vara medlem eller inte.
Just nu kollar jag mest på rabatt på försäkring och ev förmån vid lån. Pryttlar, ställplatser, färjor osv tror jag knappast blir aktuellt :)
 
F

F.d. 2692

Guest
Men som Montreal skriver så är jag inte särskilt intresserad av att lägga ut 250:- och lämna ut alla personuppgifter bara för att ta reda på om jag är intresserad av att vara medlem eller inte.
Det är det som är det fina i kråksången, du kan vara inloggad som intresserad som du är idag och göra 300 inlägg och det kostar dig inget. Naturligtvis kan du inte utnyttja erbjudanden som tex. 10% på försäkringen.
 
F

F.d. 50609

Guest
Nä, jag fattar det. Och jag tror knappast att jag behöver de 300 inläggen heller ;)
Det är lugnt.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Hundstina, eller Hundstina Två, visst kan det tyckas konstigt att det inte framgår vilka rabatter som finns som medlemsförmån. Men det är inte konstigare än att gå på bio eller teater. Du vet inte på förhand exakt vad du får för biljettkostnaden.
 
F

F.d. 50609

Guest
Michael Johansson :twitcy:
Snygg whataboutism ;)

Tror att jag har sett vad jag behöver se av den här klubben nu.
Tack för visat intresse!
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
....................................jag inte särskilt intresserad av att lägga ut 250:- och lämna ut alla personuppgifter bara för att ta reda på om jag är intresserad av att vara medlem eller inte..........................
Du har redan lämnat alla de uppgifter som fordras för att bli medlem så nu är det endast avgiften som återstår. Men avgörandet att bli medlem är ditt!
 
F

F.d. 50609

Guest
Tack själv för ditt besök och lycka till i din jakt på den perfekta klubben som är gratis.

Har inte begärt att klubben ska vara gratis!
Betalar gärna 300:- om året till en förening som tilltalar mig.

Däremot gillar jag inte att köpa grisen i säcken, och jag känner inte heller att den här gemenskapen lockar mig.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Har inte begärt att klubben ska vara gratis!
Betalar gärna 300:- om året till en förening som tilltalar mig.

Däremot gillar jag inte att köpa grisen i säcken, och jag känner inte heller att den här gemenskapen lockar mig.
Det känns som att du vill både äta upp kakan och ha den kvar. Ibland så måste man välja och det verkar du har gjort nu. Och lycka till med att hitta en husbilsförening som kostar 300:- att vara med i. När du har hittat den kan du väl skriva här vad den heter!
 
F

F.d. 50609

Guest
Är det symptomatiskt att det inte går att hitta information om hur man går ur forumet heller?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Alla pratar om 100 kronor, men inträdesavgiften är faktiskt 250 kronor. Mej spelar det ingen roll, jag är redan medlem, men jag tycker taktiken är fel, särskilt i ett samhälle där konkurrensen och valmöjligheterna hela tiden ökar. De yngre idag vet hur man söker, och hittar det de behöver över hela världen.
 
F

F.d. 50609

Guest
Ja som sagt, man får verkligen inte intrycket av att den här klubben för inbördes beundran är speciellt intresserad av att värva nya medlemmar.
Det är länge sen jag lyckades få så många arroganta svar på ett enda inlägg :twitcy:
Varmt tack för de icke arroganta som jag också har fått här i tråden! :music-icon:

Och om någon bara kan berätta för mig hur man avslutar sitt konto så ska jag med glädje backa ut ur planteringen och tacka för mig.
 
Toppen