• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Medlemsförmåner?

F

F.d. 50609

Guest
Hejsan!
Jag såg i någon gammal tråd att medlemmar i HBK har diverse rabatter på olika ställen. Har nu letat både på hemsidan och i forumen men hittar ingen aktuell information om vad man får som medlem i klubben (utöver tillgång till lite fler forum och filer om jag förstod saken rätt).
Ber om ursäkt om frågan är besvarad förut och jag har lyckats missa det, men skulle vara väldigt tacksam för svar.
 
F

F.d. 50609

Guest
Öööh.. Okej. Så för att ta reda på om jag vill bli medlem så måste jag först bli medlem (för 250 kr) är det korrekt uppfattat?
 
F

F.d. 32985

Guest
Så är det nog Belar, missade att Hundstina Två var intresserad.
Men hoppas att Hundstina Två väljer att bli medlem så öppnar sig alla erbjudanden.
 
F

F.d. 50609

Guest
Mjaaa, det lockar inte direkt att gå med i en klubb utan att veta vad som gäller. Så det får nog vara tills vidare. Men tack ska ni ha för svar!
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Mjaaa, det lockar inte direkt att gå med i en klubb utan att veta vad som gäller. Så det får nog vara tills vidare. Men tack ska ni ha för svar!
Jag tror inte att man går med i klubben för förmånernas skull, även om dom är bra är det lite "grädde på moset"...
Forumet är det stora värdet, där lär man sig mycket.
 
F

F.d. 50609

Guest
Varför "man" väljer att gå med i den ena eller den andra klubben kan nog skilja lite från "man" till "man" skulle jag tro ;) - Och även från kvinna till kvinna :D
Så "man" kanske inte ska uttala sig så kategoriskt om den saken? :wub:
 
F

F.d. 2692

Guest
Som du ser finns ingen reklam på vår sida, alltså huvudsyftet för att gå med i klubben är inte för att tjäna pengar. Som medlem får du tillgång till ett par tusen ställplatser runt om i Europa.

Du kan läsa reseberättelser och tips från medlemmarna. Du kan ställa frågor om nästan vad som helst. Ser en hund på bilden, då har du många här med samma intresse.

Det är mycket erfarenhetsbyte om husbilar och resmål som är värt den hundring som det kostar per år.

Visst, åker du utomlands och stannar mer än 45 dagar har vi en unik försäkring som sträcker sig över 185 dagar, då tjänar du in 40 årsavgifter.
 
F

F.d. 50609

Guest
Hej JanneEkan! Tack för dina synpunkter.
Jag åker inte utomlands och läser aldrig reseberättelser heller. Ställa frågor kan jag uppenbarligen göra även som HBK-intresserad, det finns dessutom åtskilliga helt gratis grupper på Facebook där man kan dela och ta del av varandras andras erfarenheter, och mitt hundintresse delar jag främst i hundklubbar.
Just nu tittar jag runt på olika motorklubbar och husbilsklubbar för att se om det finns någon som jag känner att jag har anledning att gå med i. Det finns ett antal att välja på, och jag varken kan eller vill vara med i dem alla :)
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Jag förstår att man kan bli lite rådvill när man "botaniserar" bland hemsidor om husbilslivet, och framför allt på Facebook. Jag har under flera år varit med på olika forum och framför allt läst för att lära mig då jag 2010 köpte en husbil som fullständig novis i ämnet. Som framgår har jag blivit kvar här på HBK:s forum, då jag funnit att detta forum är det bästa för att få reda på saker allt runt husbilslivet. Här finns alla möjlighet att söka sig information som för tillfället inte diskuteras, vilket för övrig är en omöjlighet på Facebook. Sedan vill jag varna för att lita på den information som lämnas på Facebook. Den är oftast summarisk och många gånger helt felaktig. Man förfasar sig ibland över hur skribenter som fullständigt aningslöst kastar ur sig påståenden tagna ur luften. Ofta i villfarelse men ibland som ren provokation.

Att få vara en del av all denna kunskap och erfarenhet är värt långt mer än 100 kronor per år.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
När jag läser allt detta blir jag lite fundersam, om vi nu vill få in nya medlemmar, varför kostar det 250:- första året? Allt marknadstänkande säger ju att det borde vara billigare just första året för att få med så många som möjligt, det förhöjda avgiften blir ju en tröskel som säkert får många att avstå?
 
F

F.d. 50609

Guest
Bra synpunkt, Montreal!
Jag får faktiskt intrycket av att HBK inte är så väldigt intresserad av att få nya medlemmar, i varje fall inte såna som inte snällt sätter sig i baksätet och åker med :)
 
F

F.d. 50609

Guest
Tack för dina tankar Jokin!
Det finns flera husbilsklubbar även utanför Facebook :)
Jag betraktar mig inte direkt som en novis, varken på rullande bostäder, bilar eller Facebook, så jag tror mig faktiskt om att kunna sålla fram de svar som är intressanta och relevanta för mig personligen. Dessutom kan man alltid nätsöka, och få fram information som man behöver den vägen.
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Vist finns det husbilsklubbar även utanför Facebook; jag är med i någon ytterligare och har varit med i flera andra. Att inte vara novis i ett ämne är alltid en fördel då man kan fördjupa sin kunskap. Vad jag tror att du missar i ditt resonemang är just det jag skrev sist - "Att få vara en del av all denna kunskap och erfarenhet är värt långt mer än 100 kronor per år." Med det menar jag att inte bara att få information utan även dela med sig av sin egen. Dessutom vill man kunna lita på den information man får och som medlem i ett kollektiv har man större möjligheter till diskussion med medlemmarna och med tiden få en personlig relation med dem.
 
Toppen