• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

berkri

HBK Medlem
Inlägg
998
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
När jag sätter "peken" på ett ämne i forumlistan står det "laddar......" sedan händer inger mera?
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Det har framförts viss klagan över onödigt mycket skrollande vilket jag förstår om man inte har (hittat) knapparna Home och End på sitt tangentbord. Sidan har längst ner i höger hörnet en Citroënknapp (uppåtpilarna) som fungerar som Home. Mitt förslag är att i högerhörnet längst upp lägga en omvänd Citroënknapp (nedåtpilarna) för att snabbt förflytta sig till Svara-rutan. Detta istället för att lägga Svara-rutan längst upp, vilket jag i.o.f.s. fortfarande önskar.
:bye:Julian
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Det har framförts viss klagan över onödigt mycket skrollande vilket jag förstår om man inte har (hittat) knapparna Home och End på sitt tangentbord. Sidan har längst ner i höger hörnet en Citroënknapp (uppåtpilarna) som fungerar som Home. Mitt förslag är att i högerhörnet längst upp lägga en omvänd Citroënknapp (nedåtpilarna) för att snabbt förflytta sig till Svara-rutan. Detta istället för att lägga Svara-rutan längst upp, vilket jag i.o.f.s. fortfarande önskar.
:bye:Julian
Låter som en lysande idé, för mobil/platta. Vidarebefordrar det som ett önskemål!
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
DED8F00C-F36D-4AB6-87DA-DB43046879C3.jpeg
Efter att ha kollat den nya sidan säger jag NEJ TACK den gillade jag inte! Svår att hita på och ett evigt skrollande hit och dit absolut inte så lättläst som den förra var. Här blir det inte många besök.

Visst var det bättre förr, vem saknar inte Nokias 3210’an?


Stoppa utvecklingen jag vill hoppa av... var det så han sjöng den där Malmsjö, redan i början av 60-talet?

TommyD
 
F

F.d. 4220

Guest
Generellt gäller att man kan justera sina inlägg inom en dag eller två. Efter det får man skriva nya inlägg.
Detta för att inte förstöra vissa trådar genom att någon ändrar sitt inlägg i efterhand så att resten av tråden blir helt obegriplig.

I vissa fall och trådar kan det dock finnas orsak för att ändra i inlägg långt i efterhand.
 
F

F.d. 4220

Guest
2. Det går inte att se vilken textstorlek jag just nu använder.

Redigeringsrutan är i sig så kallad WYSIWYG - "What you see is what you get" (förutom font då...)
Så du ser direkt vilken storlek texten får. Vill du veta vilket nummer det blev kan du klicka på ikonen med ett ark och skiftnyckel överst till höger i editorn. Då får du texten med alla BB-koder, så som det visades i gamla HBK. Under formuläret har du nu en länk som tar dig tillbaka till standardvyn.
 
F

F.d. 4220

Guest
Du har inte en liten penna och ordet "Ändra" i nederkant av inlägget.
Vad jag ser på i admindelarna så har du möjlighet att redigera inlägget.
Så är du inloggad borde du ha möjlighet att redigera.

Det ser för övrigt ut som att du länkar till samma inlägg, var det meningen?
 
F

F.d. 32985

Guest
Om du dubbelklickar på forumknappen och scrollar neråt en bit så kommer du till medlemmar online, där under kan du se vilka av dina vänner som är online

B4EAA495-364A-40F5-AF89-987D5EE867A2.jpeg
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Om du dubbelklickar på forumknappen och scrollar neråt en bit så kommer du till medlemmar online, där under kan du se vilka av dina vänner som är online

Visa bilaga 134554

Jag tycker det är enklare att klicka på "medlemmar" i den blå raden och sedan på "besökare just nu". Där kommer en fin lista med avatarer. Mycket bra tycker vi.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
När man tidigare flyttade muspekaren över en uppladdad bild så kunden man se tillhörande bildtext. Så är det inte längre. Är det en medveten ändring?
 
F

F.d. 32985

Guest
Jag tycker det är enklare att klicka på "medlemmar" i den blå raden och sedan på "besökare just nu". Där kommer en fin lista med avatarer. Mycket bra tycker vi.
Ser du dina vänner på ett enkelt sätt då?
Försökte leta efter det men ser enbart en lång rad med medlemmar, men inte mina vänner på ett enkelt sätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen