• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp med larminstallation !

viana

HBK Intresserad
Kommun
Linköping
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Standard
Motortyp: 158 hk power
Årsmodell Chassie: 2007
Husbilsfabrikat: Dethleffs
Husbilsmodell: T6571
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2007
Ämnesområde: Elsystem
Hej !
Undrar om nån som har lite tips angående larminstallation på en Fiat Ducato årsm 2007. Har installerat flera larm tidigare dock ej på 2007 och framåt, enbart äldre ducatomodeller. Jag har ett stort problem, jag hittar inte dörrkontakterna, eller snarare var jag ska ansluta larmet till förar resp passagerardörr.

Jag har förgäves försökt mäta mig fram vilken kabel som jag ska ansluta mot men inte lyckats.

Tidigare generationen Ducato hade vanliga mekaniska dörrkontakter, nu är de ersatta med nåt som i vart fall inte syns......

Jag gjorde misstaget att inte köpa ett canbuslkompatibelt larm, jag inser nu att det hade besparat mig en hel del. Larmet är ett Cobra av modell 4190.

Tips mottages tacksamt !

Tack på förhand.

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025
Hej!

Tror jag kan hjälpa dig. Ge mig din mail så kan jag skicka lite info.
Kontakterna är integrerade med dörrlåset.
Det var som sagt en miss att inte köpa ett can-bus men det ska nog gå att få till ändå.

Med vänlig hälsning Erik

Toppen