• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Back-kamera

Bosse bas

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
7246
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 3.0 157hk
Årsmodell Chassie: 2008
Husbilsfabrikat: Hobby
Husbilsmodell: Hobby Toskana 750 Exclusive
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2008
Ämnesområde: Elektronik
Hej.
Jag har en back-kamera av märket WAECO. Den är ansluten till en kombinerad Radio och Navigator av märket KENWOOD. När jag lägger i backväxeln har jag fått en bild på skärmen, den funktionen har slutat att fungera. Trycker jag däremot på därför avsedd knapp på mottagaren får jag en bild. Kan det vara en säkring eller ett relä som är trasigt, som skall styra funktionen då man lägger i backväxeln.
Vet ngn var de i sådana fall är placerade? Tacksam för HJÄLP.
Bosse-bas
 
F

F.d. 27865

Guest
Hej
Din bil har förmodligen varit strömlös och då har således Kenwood maskinen bara tappat inställningen.
Ring mig när du är i bilen så löser vi detta på 2 sekunder!

mvh
Michael Rudolfsson
031-7602481
 

Bosse bas

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
7246
Medlemskap
2024
Michael Rudolfsson skrev:
Hej
Din bil har förmodligen varit strömlös och då har således Kenwood maskinen bara tappat inställningen.
Ring mig när du är i bilen så löser vi detta på 2 sekunder!

mvh
Michael Rudolfsson
031-7602481

Stort tack, Michael. Det var alltså bara att gå in på Kenwoodsmaskinens display och justera AV-inställningen. Tid cirka 10 sek. Nu blir det bild när backväxeln läggs i.
Jag talade med verkstadschefen på Tumbo Husvagnar utanför Eskilstuna(där jag köpt HB) ang det aktuella felet. De hade svårt att ge ngn prisuppgift då de ej visste hur stora delar av inredningen som måste monteras ner för att kunna åtgärda felet??????????????????
icon13.gif
Man blir ju minst sagt lite fundersam. Nämnas bör också att Tumbo Husvagnar har monterat Kenwood-anläggningen när jag köpte HB.
/Bosse bas
icon14.gif


P.S. Det lönar sig att vara med i Husblisklubben.se
 
Toppen