• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappe

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Jappe

Det käns som att vi har känt varandra sen födseln jäven om vi aldrig träffades. En bland klubbens färgstarkaste personligheter under vår tid har lämnat oss med ett stort tomrum efter sig. ...men han finns kvar i våra hjärtan & tankar med sin lilla ”röda” på hyllan bland våra övriga resehandlingar...

Tack Jappe för allt du bidrog med så att vi fick en drägligare och roligare vardag!

/Ranko & Marianne
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Jappe

Jag nåddes idag av det sorgsna beskedet att Jappe lämnat oss och han somnat för att aldrig mer vakna.
Jag träffade honom i Olihao dit han körde på 4 dagar i Nov förra året.
Vi hade ett mycket bra samtal innan jag åkte hem där han visade att han inte bara kunde debattera utan också var en mycket ödmjuk människa innerst inne.
En utmärkt författare som lämnat oss alltför tidigt, när jag i höstas var i Mosel och glömt moselboka hemma gjorde han en pdf kopia av den och mailade mej vilket jag hade stor nytta av. / Bengt
 

Bilagor

  • 20161223_162820.jpg
    20161223_162820.jpg
    1,4 MB · Visningar: 132

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.569
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Jappe

En färgstark personlighet som jag redan saknar på forumet.
Vila i frid!

------------------------------------------------------------------

Ensam vorden

När kroppen börjar falla sönder
så ställs det krav på sinnet
både lärda och bönder
noterar svinnet

Fågel Fenix uppstår inte så ofta numera
grus och aska blir resultatet
efter spektaklet
inte mera

av Jappe
 
Toppen