• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad händer i Husbilsklubben.se

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
I senaste numret av min HUSBIL i Sverige, nr 5 2017, finns på sidan 16 en artikel om vårt avtal om mobil kommunikation med Tele2.

PS
Du som har en husbil av 2007 års modell och äldre kanske inte får tidningen.
Bifogar artikeln.
Visa bilaga HBK-Tele2.pdf

På sidan 139 i samma tidning har Husbilsklubben.se en annons med bl.a. en inbjudan:
Kom och träffa oss i monter C01:21 på Elmiamässan
Välkommen till oss för en pratstund! Vi bjuder på kaffe!


DS
 
Senast ändrad:

Karin & Leif

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
9851
Medlemskap
2024
Sv: Vad händer i Husbilsklubben.se

Det är ju en tidning som jag fått tre inbetalningskort från med "Förnyelseerbjudande om att förlänga min prenumeration eftersom den är på väg att upphöra"
Den tidningen har jag inte gjort något för att få men nu förstår jag varför jag får den när bilen är en -03
Men varför tycker dom att jag helt plötsligt ska betala??

Karin
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Vad händer i Husbilsklubben.se

Det beror på du har en husbil som är äldre än den har, som får tidningen gratis utan att vara medlem i HBK.

Har du sålt din husbil men står kvar som medlem måste även du anmäla dig för att fortsättningsvis få tidningen "Min Husbil i Sverige" utan kostnad.

Så här står det på deras hemsida:

Vem får tidningen?
Vi skickar ut tidningen kostnadsfritt till husbilsägare av fordon med årsmodell 2008 t.o.m. 2016. Vi köper ett nytt register i januari varje år. Tyvärr har vi inte möjlighet att uppdatera registret löpande under året, bortsett från de adressändringar, bilbyte etc, som kommer in från läsarna. Det är alltså inget som sker automatiskt.

Redan detta erbjudande täcker kostnaden för medlemskapet i HBK. :)
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Vad händer i Husbilsklubben.se

Info från redaktionen:

Min Husbil i Sverige skickas kostnadsfritt till medlemmar i Husbilsklubben.se som anmäler sitt intresse under "Rabatter....".
Direktlänk: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/704823.

Har du en husbil med årsmodell 2008 eller senare och redan får tidningen, behöver du såklart inte göra något.

Då tidningen skickas kostnadsfritt har Min Husbil i Sverige inte möjlighet att skicka ut en ny ifall tidning uteblir.
Vill man vara säker på att få tidningen varje gång är det betald prenumeration som gäller. Medlem kan även läsa den som pdf.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Den nya dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) träder ikraft den 25 maj 2018 och ersätter den tidigare Personuppgiftslagen PUL.
Vi kommer i god tid innan den 25 maj informera om vad GDPR innebär för Husbilsklubben.se och för dig som HBK Intresserad och dig som HBK Medlem.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
På årsmötet den 12 maj i Kristinehamn informerade jag mötesdeltagarna om en del projekt som är på gång.
  1. GDPR, Dataskyddsförordningen. Allt är förberett för att starta denna funktion vilket kommer att ske inom någon eller några dagar. Du kommer att svara Ja eller Nej till Husbilsklubbens sätt att hantera de data som finns registrerade om dig. Redan nu kan du läsa om detta här: GDPR-Godkännande
  2. Husbilsplatser. Ett stort projekt som omfattar våra mer än 4.300 husbilsplatser och att presentera dessa på ett enkelt och informativt sätt. En väl utvecklad sökfunktion kommer att göra det lätt att hitta den plats du söker. Arbete pågår med detta projekt och metoden för att presentera husbilsplatserna är inte fastställd.
  3. Medlemsförmåner. Vi kommer att göra om denna del helt, inventera samtliga erbjudanden och komplettera med erbjudanden. Allt för att vi skall ha aktuella och intressanta förmåner för våra medlemmar.
  4. Webbutik. Målsättningen är att vi skall ha ett attraktivt sortiment med vår logga Husbilsklubben.se
  5. Min Husbil. I vårt gamla forum fanns en sektion med Min husbil. När vi flyttade över alla data till vårt nya forum tog vi även med denna sektion men den visas inte i nuläget. Målsättningen är att kunna starta denna funktion inom kort.
Detta är några av de projekt som HBK Projektgrupp och HBK Webb arbetar med.
Vissa är högaktuella medan andra har lägre prioritet.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Punkt 1 GDPR är genomförd.
Just nu håller vi på med punkt 5. Min Husbil.

Efterlysning:
Vi söker dig som i vårt tidigare forum hade lagt in ett antal foton i "Min Husbil" samt hade skrivit en mer eller mindre omfattande beskrivning om hur din bil var utrustad. Du bör också någorlunda komma ihåg hur den beskrivningen såg ut.
Den som vi väljer kommer vi att ha en dialog med i funktionen Diskussioner för den kommande utvecklingen av den funktionen.
HBK Projektgruppen.
 

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
801
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Punkt 1 GDPR är genomförd.
Just nu håller vi på med punkt 5. Min Husbil.

Efterlysning:
Vi söker dig som i vårt tidigare forum hade lagt in ett antal foton i "Min Husbil" samt hade skrivit en mer eller mindre omfattande beskrivning om hur din bil var utrustad. Du bör också någorlunda komma ihåg hur den beskrivningen såg ut.
Den som vi väljer kommer vi att ha en dialog med i funktionen Diskussioner för den kommande utvecklingen av den funktionen.
HBK Projektgruppen.

Hade bilder och denna beskrivning på husbilen.

Motor MultiJet 3.0 177hk

Växellåda Automat

Totalvikt 4500 kg

Chassi AL-KO lågprofil 40 heavy

Värme Alde 3010 vattenburen

Larm Defa

Solcell 130W + 100W MPPT laddregulator

Gasol Truma Sec. gasvakt autom. omkoppling Eis-Ex defroster

180 liter färskvattentank/160 liter spillvattentank

2 x 80 Ah bodelsbatterier

Uppvärmt dubbelgolv

Goldschmitt framfjädrar

Markis 5 meter

230/12V uttag i garaget

Garage med elcyklar

Utvändig dusch i garaget

TechTover kyl/frys med ugn

Thetford toalett med keramik insats och en extra kassett

Hydrauliska Stödben

Backkamera Charthago 7”

SOG toalettventilation

19 ” LED Tv

LEDlampor i hela bilen

Centallås

Extra ABUS lås i förardörr/bodelsdörr

Köksfläkt
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Lämna förslag:
HBK Projektgrupp jobbar just nu med en ny avdelning på vårt forum som kan tänkas komma innehålla presentationer av:
  • Min husbil
  • Renoveringsprojekt
  • Resemål
  • Våra husdjur
Denna avdelning skall ha ett eget menyval i den blå menylisten och det är där vi behöver din hjälp.
Vad skall vi ha som text för det menyvalet?
Det skall vara ett svenskt ord, ett samlingsnamn för ovan angivna punkter samt så kort som möjligt.
Skriv dina förslag i denna tråd.
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Svårt att hitta bra ord som täcker så skilda områden.
Min husbil och renoveringsprojekt kan kanske gå under samma benämning, typ åtgärder i husbilen.
 
Toppen