• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Frankrike miljömärke

Göran A

HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Lerum
HBK-Nr
152
Medlemskap
2024
Väntat tre veckor på beställt miljömärke, vad göra, best.nytt ? Eller vänta "lite till". Frankrike till hösten. Hoppas jag.
 

Åsa o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
400
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11082
Medlemskap
2025
Sv: Frankrike miljömärke

Hej,
Det tog åtta veckor innan vi fick vårt märke levererat i maj månad.
Kan tro att många i Europa fortfarande "överraskats" av kraven för körning i franska städers miljözoner och att myndighetens leveranstider fortfarande är långa.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Frankrike miljömärke

Cirka en vecka, 47 kr.
I slutet på juli.
 
Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Frankrike miljömärke

Vi har haft vårt märke sen dom gavs ut, dvs bland dom första. Då gick det snabbt, ca en vecka, men nu är det väl rätt många som ska servas.
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Frankrike miljömärke

Hej. Finns det någon sammanställning av vilka franska städer som kräver miljömärket?

Hälsningar Sanddammaren
 

Kinnekulle

HBK Medlem (P)
Inlägg
1.229
Kommun
Götene
HBK-Nr
17207
Medlemskap
2024
Sv: Frankrike miljömärke

Det tog ca en vecka att få det gula märket. Fått det nu, så det är bara att åka.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Frankrike miljömärke

Väntat tre veckor på beställt miljömärke, vad göra, best.nytt ? Eller vänta "lite till". Frankrike till hösten. Hoppas jag.
Hej Göran! Jag kom att tänka på dom gångerna jag "trodde" att jag hade beställt saker, vilket egentligen blev avbrutet på vägen. Kolla om du har blivit debiterad för ditt märke (bank-transaktioner senaste 3 veckor). Har dom dragit beloppet, då har du redan beställt, annars får du nog göra om det!!! Det är mitt bästa tips till dig.
 
Toppen