• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ålder på husbilsägare

F

F.d. 29135

Guest
nåt jag har tänkt på när jag är ute och kör i södra europa ser man flera yngre ägare mellan 30 till 40 men när man kör runt i sverige så är det sällan nån under 55+

undrar hur det kommer sig?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: ålder på husbilsägare

Det har nog till en viss del med att göra att HB-ägandet är förenat med ibland höga kostnader & liten ledighet (5 veckors semester)+ någon helg då & då. Hb-trenden har inte varit så påtaglig i Sverige som i utlandet. Vi är ju fortfarande rookies i detta gebit. Man märker det på hur vi diskuterar om ställplatser visavi campingar vad det gäller standard, priser uppförande mm. Men, jag tycker mej märka att fler & fler yngre skaffar HB. HB är ju trots allt det bekvämaste & mest praktiska sättet att åka runt & bese sig. Ibland ångrar man att man inte har skaffat HB tidigare. Orsaken har väl varit att dom ekonomiska förutsättningarna inte funnits pga av hemmavarande barn, huslån mm.

Bennie
 

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Sv: ålder på husbilsägare

Jag tror att huvudskälet beror på att det är varmare söderut, här hemma sitter vi och kurar i mörkret på vintern oavsett ålder. Vi har ingen lust att hålla på med vinterdäck och värmeisolering av bilarna.
Elisabeth
 
F

F.d. 29135

Guest
Sv: ålder på husbilsägare

kan tänka mig att det är tillverkarnas fel med man vänder sig först till +55 det är ju aldrig några unga i reklambladen som exempel

billiga husbilar finns ju med nya och beg så att priset skulle vara nåt tror jag inte på

jag själv är 33 har rest med bil och skåpbil sen jag var 18 i hela europa
 

Bernt-00

FD HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Hallsberg
HBK-Nr
14075
Medlemskap
2022
Sv: ålder på husbilsägare

Flera har upptäckt fördelen med husbilen vid hundutställning.
Man kan ha hunden i husbilen som inte blir så varm i bostadasdelen.
Att det kommer husbilsägare med lägre ålder till 3.500kg. blir flera.
Det är många regler som styr framtidsäganet! /Bernt
 

oskobe

HBK Medlem
Inlägg
437
Kommun
Österåker
HBK-Nr
12585
Medlemskap
2024
Sv: ålder på husbilsägare

På de mässor jag varit finns i princip inga alkov eller bilar med våningssängar. Det är också mycket svårt att hitta bilar med 5 sittplatser och vettiga stolar till alla med trepunktsbälten.
 
Toppen