• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kaffebryggartratt köps var ???????

husbilar

FD HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Kaffe kan tillredas på många sätt.
En variant är att värma vatten och hälla över malet kaffe.
Men var får man idag tag på en tratt avsedd för ovanstående?
Jag har sökt i affärer och loppisar, utan resultat.
 
G

gsson75

Guest
Sv: Kaffebryggartratt köps var ???????

Finns även på Tumbo husbilar utanför Eskilstuna.:)
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Inga frågor är enkla längre. Skall du brygga i kanna eller termos? Den som jag visar på bilden har vi haft i många år och den funkar till båda. Brygger man i termos så tar man av mellanplattan och när man inte använder den står den parkerad i sin hållare. Kan vara den jag hittat här Önska - F & H, Kaffetratt 1x4 med rör vit vi har haft den så länge så kan kommer inte ihåg var den är köpt. Men du ser alla delarna på bilden.
 

Bilagor

  • 20170726_091030.jpg
    20170726_091030.jpg
    2,2 MB · Visningar: 15
Y

Yjons

Guest
Sv: Kaffebryggartratt köps var ???????

ÖoB har en tratt som fungerar till både thermos o kanna. Ungdomarna i affären visste inte vad en kaffetratt var så man fick förtydliga "en kaffemaskin vi hade förr" när vi inte behövde krångla till allt.
 
F

Fd.47585

Guest
Sv: Kaffebryggartratt köps var ???????

Vi köpte vår på Coop men har även sett på Ica, kanske inte alla men flertalet. Den vi hittade hade dock inte "röret" i botten så vi skall köpa en ny för lite större säkerhet :wub:
 
K

Kronlundarna

Guest
Sv: Kaffebryggartratt köps var ???????

Clas Ohlsson har en kaffefiltertratt. Pris nu, 34:90.
 

PC300

HBK Medlem
Inlägg
280
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
13358
Medlemskap
2024
Sv: Kaffebryggartratt köps var ???????

Hej!
Vi har vår termosbryggare med droppstopp med oss hemifrån i år. Har vi el brygger vi som vanligt . Har vi ingen el kokar vi vatten och häller det kokta vattnet direkt i bryggarfiltret. Sedan ut med termoskannan på fikabordet Vi har även kört trattmetoden förr om åren. Den funkar, men tar längre tid och kräver mer jobb + att vattnet hinner svalna mer eftersom det tar längre tid.
 
Toppen